معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی از دیدار با معاون وزیر خارجه روسیه در مسکو و محتوای آن خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «انریکه مورا» پس از سفر به مسکو در خلال افزایش تنش‌ها میان کشور‌های غربی با روسیه با «سرگئی ریابکوف» دیدار کرد.

او پس از این دیدار در حساب کاربری توییتر خود نوشت: جلسه‌ بسیار جالبی با معاون وزیر خارجه روسیه، سرگئی ریابکوف داشتم. در این دیدار در خصوص مسائلی چون معماری امنیت اروپا، برجام و ونزوئلا گفت‌وگو کردیم.

پیش از این مورا اعلام کرده بود که در این سفر روابط دو جانبه اتحادیه اروپا و روسیه، مسائل سیاست خارجی و معماری امنیتی اروپا در دستور کار قرار خواهد گرفت. اصولی که وزرای خارجه اتحادیه اروپا جمعه گذشته در شهر برست فرانسه تکرار کردند، هسته اصلی موضع اتحادیه اروپا است.

چندی پیش، با بالا گرفتن تنش‌ها بین روسیه و اوکراین، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که مسکو در تلاش است اتحادیه اروپا را از مذاکرات تضمین امنیتی با آمریکا و ناتو کنار بگذارد.

ماه گذشته، وزارت خارجه روسیه دو پیش نویس توافقنامه جامع در خصوص تضمین‌های امنیتی بین روسیه، آمریکا و ناتو را ارائه کرد. در این پیش نویس، باید آمریکا متعهد شود که پایگاه‌های نظامی در نزدیکی مرز روسیه ایجاد نکند و از گسترش بیشتر ائتلاف به سوی شرق خودداری کند.

روسیه و آمریکا در تاریخ ۹ و ۱۰ ژانویه در ژنو درباره پیشنهادات مسکو برای تضمین‌های امنیتی رایزنی کردند و سپس نشست شورای روسیه و ناتو در ۱۲ ژانویه در بروکسل برگزار شد.

در همین راستا سفیر روسیه در اتحادیه اروپا، ولادیمیر چیزوف اعلام کرد که واکنش اتحادیه اروپا به پیشنهاد‌های روسیه در مورد تضمین‌های امنیتی ممکن است مبهم باشد و این بدان معنی است که همکاری‌ها بین دو طرف در آینده آسان نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار