راه اندازی سامانه ایستگاه پایلوت هواشناسی در یاسوج

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه ایستگاه پایلوت پایش آلودگی هوای یاسوج راه اندازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - سید اسد الله هاشمی گفت: سامانه پایش هوای کهگیلویه وبویراحمد لحظه ای شده و شهروندان می توانند در هر زمان و مکان با لینک مستقیم از کیفیت هوای شهر مطلع گردند.

او گفت: موضوع پایش لحظه ای و یا آنلاین هوا  توسط استقرار ایستگاه های آنلاین، یکی از سیاست های در نظر گرفته شده در اداره کل حفاظت محیط زیست استان بود که خوشبختانه  با تلاش محیط زیست و همکاری دانشگاه، برای نخستین بار بصورت آنلاین و لحظه ای راه اندازی شد. 

مدیرکل محیط زیست استان با اشاره به با فرا رسیدن ۲۹ دی روز ملی هوای پاک در این خصوص گفت : برای نخستین بار در استان با همکاری خوب دانشگاه یاسوج سامانه ایستگاه پایلوت پایش آلودگی هوای یاسوج راه اندازی شد. 

هاشمی گفت: این سامانه بصورت پایلوت در مرکز استان راه اندازی شده و هم وطنان می توانند بصورت آنلاین با استفاده از لینک http://5.160.140.52 از  وضعیت لحظه ای هوا مطلع گردند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: ایستگاه می تواند بصورت خود اتکا در نقاط صعب العبور یا فاقد برق نصب گردد. 

هاشمی گفت: پلتفرم نرم افزاری این ایستگاه بومی با قابلیت گزارش گیری های مختلف بوده و امکان انتقال داده ها به مراکز داده  یا تکنولوژی های گوناگون ارزان قیمت با صحت بالاست. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: میزان دقت سنسورها مطابق آخرین استانداردها بوده و شهروندان در هر نقطه و مکانی و در هر زمانی می توانند با ورود لینک در یکی از برنامه های مرورگر به صورت آنلاین و برخط از کیفیت هوای استان مطلع گردند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.