کشت محصولات پاییزه در ۹۴ هزار هکتار از مزارع کهگیلویه وبویراحمد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۴ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت محصولات زراعی پاییزه رفته است .

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - عیسی راستین نسب با اشاره به اینکه عملیات کشت محصولات زراعی در کهگیلویه و بویراحمد پایان یافته گفت: امسال کشت محصولات زراعی در ۱۳۱ هزار هکتار از مزارع این استان هدف گذاری شده بود اما تاخیر در بارندگی باعث شد میزان کشت کمتر از برنامه ریزی باشد.

او گفت: پاییز امسال تاکنون گندم آبی در ۱۸ هزار هکتار و گندم دیم در ۵۵هزار هکتار ،جو آبی در ۲هزار هکتار، جو دیم در۱۸هزار هکتار،دانه های روغنی کلزا در یک هزار و ۲۰۰هکتار، کاملینا ۵۳ هکتار و چغندر قند در ۳۰ هکتار از مزارع  مناطق گرمسیری و سردسیری استان کشت شده است.

راستین نسب با یادآوری اینکه پارسال کشت گندم در ۱۰۰ هزار هکتار از زمین زراعی استان انجام شد تاکید کرد: امسال میزان کشت این محصول نسبت به پارسال ۲۷درصد کاهش یافته است.

نیمه نخست امسال ۳۸هزار و ۷۵۲ تن گندم ، افزون بر ۲۰ هزار تن جو  و هزار و۵۱۳ تن کلزا در مزارع کهگیلویه و بویراحمد برداشت شده به دلیل خشکسالی نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

بارندگی های جدی امسال از ۲۰ آذر ماه در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد این در حالی است که میانگین بلندمدت بارندگی مهرماه در شهر یاسوج مرکز استان ۵.۲،آبان ۱۰۰ و بارندگی آذرماه در این شهر۱۳۸.۴میلی متر است.

بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالیانه ۹۷۲هزار تن محصول کشاورزی تولید می کنند.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.