کشاورزان هرچه سریع تر برای دریافت بذر گندم اقدام کنند

مدیر جهاد کشاوری شهرستان گچساران گفت: بیش از ۳ تن انواع بذر گندم برای کشت پاییزه در شهرستان گچساران تامین شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، لیلا عطازاده مدیر جهاد کشاوری شهرستان گچساران گفت: با توجه به آغاز فصل کشت پاییزه کار توزیع بذر اصلاح شده و با کیفیت بین کشاورزان این شهرستان آغاز شده است.

او با بیان اینکه ۳ تن بذر اصلاح شده گندم برای توزیع بین کشاورزان شهرستان گچساران تامین شده است افزود: این مقدار بذر گندم هم برای مزارع گندم دیم و هم مزارع گندم آبی توزیع می‌شود.

عطا زاده به ارقام پیش بینی شده برای کشت گندم پاییزه در مزارع شهرستان گچساران اشاره کرد و ادامه داد: ارقام بذور گندم کریم، ساورز، آفتاب، دهدشت و کوهدشت برای کشت دیم و رقم بذرگندم سیروان برای کشت آبی در مزارع این شهرستان کشت می‌شود.

او اضافه کرد: بذور مورد نیاز کشاورزان شهرستان گچساران در مراکز جهاد کشاورزی امامزاده جعفر و لیشتر تهیه و آماده توزیع است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گچساران با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال حدود ۲۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی گچساران زیر کشت غلات برود گفت: از این مقدار سطح زیر کشت غلات در این شهرستان ۱۷ هزار هکتار آن گندم و مابقی به کشت کلزا، جو و همچنین چغندر اختصاص دارد.

عطازاده با اشاره به اینکه در زمینه تامین بذر هیج مشکلی در شهرستان گچساران نداریم افزود: کشاورزان این شهرستان هرچه سریع تر برای به تهیه بذر مورد نیاز خود اقدام کنند تا با شروع بارندگی کار کشت گندم در مزارع شهرستان آغاز شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.