هشدار روسیه درباره نقشه تروریست‌ها برای حمله به طرطوس و لاذقیه سوریه

وزارت دفاع روسیه درباره حملات احتمالی گروه‌های تروریستی در شهر‌های «طرطوس» و «لاذقیه» سوریه هشدار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان- نائب رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت تروریست‌های فعال در منطقه کاهش تنش و درگیری در ادلب برای اجرای حملات تروریستی در «طرطوس» و «لاذقیه» برنامه ریزی می‌کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، فرماندهی پایگاه هوایی حمیمیم روسیه به خواسته مقامات سوری، شبانه روز در بندر «طرطوس» و اطراف شهر «لاذقیه» گشت زنی می‌کند.

نائب رئیس مرکز آشتی روسیه همچنین گفت اقدامات نیرو‌های امنیتی از طریق پهپاد‌های وابسته به نیروی هوایی روسیه مدیریت می‌شود.

روسیه بار‌ها به کشور‌های غربی درباره حمایت از گروه‌های تروریستی و کلاه سفید‌ها در سوریه هشدار داده است. منابع محلی اعلام کردند عناصر گروهک تروریستی «جبهه النصره» با کمک کارشناسان فرانسوی، بلژیکی و مغربی درصدد آماده‌سازی اولیه برای حملات شیمیایی در ریف ادلب واقع در شمال غرب سوریه هستند.

به گفته منابع سوری، کارشناسان غربی در یکی از مقر‌های تروریست‌های جبهه النصره در اطراف ادلب، با ایجاد تغییراتی در موشک‌ها آن را قادر ساخته‌اند تا بتوانند کلاهک‌های حامل گاز‌های سمی کُلُر و سارین را حمل کنند. تروریست‌ها قصد داشتند با استفاده از این موشک‌ها دست به حمله شیمیایی بزنند و ارتش سوریه را به استفاده از آن متهم کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار