رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت : اگر موفقیت و پیشرفت می‌خواهیم، باید مسیر فعالیت و سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی واقعی باز شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- کیوان کاشفی گفت : طی ۳۰ سال فراز و نشیب‌های متعددی ناشی از فشار تحریم‌های بین‌المللی پیش روی بخش خصوصی کشور بوده است.

فشار‌های خارجی از یک سو و سیاست‌ها، سخت‌گیری‌ها و قوانین سنگین داخلی از سوی دیگر باعث شده بخش خصوصی کشور ضعیف شود.

در این مدت خصولتی‌ها بزرگ شدند و بخش خصوصی و خودجوش کشور کوچک، سهم بخش خصوصی واقعی از اقتصاد کشور طی ۲۰ سال اخیر از ۸۵ درصد به ۵۰ درصد رسیده، در حالیکه بخش خصوصی، بخش مولد و اشتغالزا است.

اکنون اقتدار دولت‌ها در کشور به پایان رسیده و اگر می‌خواهیم موفق شویم باید مسیر برای فعالیت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باز شود.

هر مدیری که بتواند بدون اتکا به اعتبارات دولتی سرمایه‌گذار بخش خصوصی جذب کند، موفق است.

این ویژگی‌ها اگر مورد توجه قرار گیرد ظرفیت است، در غیر اینصورت باعث از دست رفتن سرمایه اجتماعی خواهد شد.

صنایع استان یکی از مهمترین این ویژگی‌ها است که در صورت بهبود فضای کسب و کار، امکان توسعه فعالیت و افزایش ظرفیت آن‌ها وجود دارد و قطعا از یک واحد تازه ساز پویاتر خواهند بود.

حوزه نفت و پتروشیمی یکی دیگر از ظرفیت‌های کرمانشاه است که می‌تواند استان را به سمت صنعتی شدن سوق دهد.

استفاده بهینه از سامانه گرمسیری می‌تواند کرمانشاه را به یکی از بزرگترین قطب‌های کشاورزی کشور تبدیل کند.

مناطق ویژه اقتصادی، منطقه آزاد تجاری، معادن و گردشگری از دیگر ویژگی‌های کرمانشاه است تجارت هم یکی از حوزه‌های مهم و باسابقه کرمانشاه است.

کرمانشاه از استان‌های سرآمد در حوزه تجارت کشور است که همواره جزو هشت استان برتر است و صادرات ۲.۵ تا سه میلیارد دلاری استان در سال ماحصل عملکرد فعالین اقتصادی است.

سابقه ۱۰۰ ساله اتاق بازرگانی که مشابه آن در کمتر استانی از کشور یافت می‌شود بیانگر ریشه‌دار بودن تجارت در استان است کرمانشاه تشکل‌های توانمند و قوی در زمینه‌های مختلف دارد که همدل، همراه و البته بسیاری از آن‌ها در سطح ملی مطرح هستند و وجود چنین چهره‌های ملی ظرفیتی برای استان محسوب می‌شود.

اتاق بازرگانی استان به عنوان اتاق فکر اقتصادی استان است آماده هستیم برای بهبود فضای کسب و کار استان با استفاده از ظرفیت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی پای کار بیاییم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.