سرپرست اداره کل راهداری جنوب کرمان گفت: باتوجه به فروکش نکردن سیلاب در برخی مناطق اولویت بازگشایی راه‌ها با محور‌های شریانی و اصلی است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - مجتبی محمودی، گفت: با اشاره به حجم سنگین سیلاب‌ها ظرف ۷۲ ساعت گذشته در این منطقه بستر مناسب برای تردد مردم ایجاد و گروه های امدادی کار بازگشایی محور‌های خسارت دیده را آغاز کردند.

او می‌گوید: در برخی از مناطق سیل زده سیلاب و طغیان رودخانه‌ها فروکش نکرده است، اولویت بازگشایی راه‌ها در مناطق سیل زده با محور‌های شریانی و اصلی است.

به گفته محمودی تمام امکانات ماشین آلات سنگین راهداری در مناطق سیل زده بسیج شدند و علاوه بر توان ماشین آلات راهداری در ادارات شهرستانی دستگاه‌های راهداری از ستاد اداره کل در جیرفت به مناطق اعزام شده است و در حال حاضر ۸۰ دستگاه راهداری در حال کار هستند.

محمودی گفت: همچنان ۲ محور اصلی، ۵محور فرعی و ۴۵ راه روستایی  به علت طغیان رودخانه‌ها و سیلابی بودن در جنوب کرمان مسدود است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: با شرایط طغیان رودخانه‌ها عملا هیچ عملیات راهداری در بستر رودخانه‌های سیلابی تا کاهش سیلاب نمی‌توان انجام داد.

او می‌گوید: ۲۰۰ میلیارد تومان در برآورد اولیه به حوزه راه‌های جنوب استان کرمان در این سیلاب خسارت وارد شده است.

به گفته محمودی بیش از ۴۵ دستگاه پل و ابنیه فنی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد دُچار خسارت شده است.

محموی از اعزام کارشناسان اداره نگهداری راه‌ها و ابنیه به مناطق خسارت دیده برای بازدید و برآورد فنی و دقیق خبر داد.

راهداری

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: ۱۵ کیلومتر دریواسیون و دیواره‌های هدایت سیلاب و به بیش از هزار کیلومتر راه روستایی در جنوب کرمان به علت جاری شدن سیلاب خسارت وارد شده است.

محمودی گفت: میزان خسارت را به خسارت سیلاب‌های ابتدای دیماه هم اضافه کنیم حجم زیادی خسارت به مجموعه زیرساخت‌های راه و حمل و نقل جنوب استان وارد شده است که بایستی برای ترمیم و بازسازی آن اعتبارات ویژه ملی در نظر گرفته شود.

به گفته محمودی این اداره کل تمام توان خود را برای بازگشایی راه‌های روستایی و در صورت نیاز عملیات تیغ زنی بکار گرفته است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت:میزان خسارت‌ها در شهرستان‌های جنوبی بالا است و به علت گستردگی منطقه هم در مناطق کوهستانی و هم در دشت و از طرفی کمبود امکانات دستگاه‌های سنگین و بعد مسافت مناطق خسارت دیده بایستی با این شرایط از امروز اقدامات راهداری در مناطق سیل زده را انجام دهیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار