5 روز بدون فوتی کرونا در آذربایجان غربی

از ابتدای هفته جاری فوتی های کرونا در آذربایجان غربی به صفر رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - علی افشانی رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: در شبانه روز گذشته فوتی‌های کرونا برای پنجمین روز پیاپی به صفر رسید و تعداد کل فوتی‌های کرونا در استان در رقم ۷ هزار و ۲۵۲ نفر درجا زد.

وی می‌گوید: بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی استان به رقم کم سابقه ۲۶۸ نفر کاهش یافته، ولی با توجه به شیوع سویه اُمیکرون در جهان و کشور، رعایت دستور العمل‌های بهداشتی همچنان باید در دستور کار جدی مردم باشد.

به گفته افشانی طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۷ نفر دیگر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۴۸ نفر نیز بستری شده اند که رقم کمی است، ولی نگران آن هستیم که این ارقام با توجه به شیوع اُمیکرون رشد تصاعدی داشته باشد.

وی می‌گوید: در حال حاضر ۸۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۲۹ نفر نیز تنها با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

به گفته رییس کارگروه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از ابتدای دی ماه امسال، ۳۷ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان ثبت شده که بیشترین موارد مربوط به ارومیه بوده است.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.