استاندار همدان گفت:با ذخیره سازی کالا‌های موردنیاز مردم اکنون مشکلی برای تامین کالا‌های اساسی از جمله برنج، روغن و شکر در استان وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-علیرضا قاسمی فرزاد در ستاد تنظیم بازار استان همدان گفت: در حال حاضر اقلام و کالا‌های اساسی به اندازه کافی در بازار موجود است و ذخیره سازی منجر به حفظ آرامش، ثبات قیمت‌ها و همچنین کوتاه شدن دست دلالان و واسطه‌ها می‌شود.

او گفت: یکی از راهکار‌های مهم حذف دلالان از بازار محصولات کشاورزی  عرضه مستقیم محصولات در غرفه‌های سطح شهر است که بر کاهش قیمت‌ها اثرگذار است.

استاندار همدان گفت: در خصوص حذف واسطه‌ها با هدف افزایش سوددهی به کشاورزان و تامین منافع مصرف کنندگان، برپایی غرفه فروش مستقیم محصولات کشاورزی، میوه و تره بار در دستور کار است که در تعدیل قیمت‌ها نیز نقش بسزایی دارد.

قاسمی فرزاد گفت: در عرضه میوه و تره بار با همکاری و پیگیری شهرداری اقدامات اساسی صورت گیرد و اصلاحات و تشدید نظارت‌ها در عرضه میوه و تره بار میدان بار شهر همدان ضروری است.

او گفت: گشت‌های مشترک برای نظارت و کنترل بیشتر بازار و جلوگیری از گرانفروشی و احتکار با همکاری وزارت بهداشت، اتاق اصناف تعزیرات حکومتی، صمت، بسیج، تعزیرات و پلیس امنیت اقتصادی در سطح استان انجام می‌شود.

 استاندار همدان گفت: به اندازه کافی تولید و عرضه کالا‌های اساسی در استان صورت می گیرد که از این بین گوشت مرغ روزانه بیش از ۲۲۰ تن در استان تولید می‌شود که با توجه به میزان مصرف ۱۵۰ تن در روز استان، ۷۰ تن مازاد بر مصرف به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

قاسمی فرزاد گفت: وضعیت جوجه ریزی در استان نسبت به ماه قبل ۲۳ درصد افزایش و نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل نیز وضعیت بهتری دارد.

به گفته او ذخایر کالا‌های اساسی، مرغ منجمد داخلی و نهاده‌های دامی در انبار‌ها به اندازه کافی پیش بینی شده است و ۲ هزار و ۱۳۰ تن برنج وارداتی سهمیه استان در حال توزیع و ۳۰۰ تن شکر نیز برای توزیع در استان پیش بینی شده است.

 استاندار همدان گفت: توزیع مایحتاح مردم باید براساس اهداف تدوین شده ستاد تنطیم بازار باشد انجام شود و اقلام اساسی مانند قبل با همکاری بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، فروشگاه‌های زنجیره ای، هیات‌های مذهبی، تشکل‌های مردم نهاد، موسسات خیریه و سپاه و در مناطق روستایی با استفاده از ظرفیت تعاونی روستایی توزیع می‌شود.

قاسمی فرزاد گفت:با هماهنگی وزارت صمت و سازمان بسیج اصناف، طرح «کاسبان امین» برای توزیع هدفمند و مویرگی کالا‌های اساسی و مصرفی راه اندازی شود.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار