یک سرتیپ بازنشسته ارتش لبنان، در مقاله‌ای در المیادین، عملیات اخیر یمنی‌ها را، ضربه‌ای راهبردی خواند.

باشگاه خبرنگاران جوان – «شارل ابی نادر» سرتیپ بازنشسته ارتش لبنان عملیات اخیر یمنی‌ها در امارات را ضربه‌ای راهبردی خواند که با یک تیر، چند نشان زده شد.

این نظامی بازنشسته اماراتی در مقاله‌ای در پایگاه خبری شبکه المیادین با اشاره به «عملیات توفان یمن» نوشت نشان نخست به طبع امارات بود؛ خصوصا پس از آنکه این کشور تلاش داشت تا همگان را بفریبد که از تجاوز به یمن عقب نشینی کرده است که البته این مسأله تا حدودی بخاطر خسارت‌هایی که این کشور در درگیری‌های میدانی مستقیم در داخل یمن دیده، محقق شده است. اما با این حال امارات همچنان در جنگ یمن دست دارد.

این مقام نظامی بازنشسته لبنانی در ادامه نوشت: نشان دوم اسرائیل بود. درست است که این حمله در خاک امارات و تإسیسات آن میان دبی و ابوظبی صورت پذیرفت، اما پیامد‌ها آن مانند آذرخشی بر اسرائیل بوده و چه بسا پیامدهایش بیشتر از امارات بوده است.

اما سومین نشان (که با عملیات توفان یمن) هدف گرفته شد، عربستان سعودی بود؛ چرا که این کشور روزگاری تصور می‌کرد به وسیله‌ای می‌توان مقابل فعالیت پهپاد‌ها و موشک‌های یمنی را گرفت و چه بسا امارات ممکن است بتواند با آمریکا، نقشی در این زمینه ایفا کند.

اما آمریکا، چهارمین نشانی بود که در این حمله هدف گرفته شد و در واقع آمریکا نوک حمله در تجاوز به یمن محسوب می‌شود؛ حمله‌ای که از هفت سال پیش آغاز شده و زیر نظر آمریکا و اشراف این کشور همچنان ادامه دارد.

نویسنده این مقاله در ادامه نوشت: آمریکا خشمگین است؛ اما نه بخاطر موفقیت پهپاد‌های یمنی‌ها و موشک هایشان که امارات را هدف گرفتند؛ چرا که این مسأله دست کم برای آن‌ها از این جهت که معاملات سنگین تری را (با طرف اماراتی) برای سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته مانند تاد و یا دیگر سامانه‌های پیشرفته به امضا می‌رسانند، منفعت داشت.

گفتنی است پیشتر یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرده بود در پاسخ به تنش‌های آمریکایی – سعودی و اماراتی، نیرو‌های مسلح این کشور توانستند، عملیات منحصر به فرد موفقی را به انجام برسانند.

وی گفته بود: طی عملیات «توفان یمن» فرودگاه‌های دبی و ابوظبی و نیز پالایشگاه نفت در المصفح واقع در ابوظبی در کنار شماری از پایگاه‌ها و تاسیسات حساس امارات هدف گرفته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار