برچیده شدن تجهیزات گرمایشی غیر استاندارد از مدارس کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۵۰میلیارد ریال اعتبار به استانداردسازی تجهیزات گرمایشی مدارس استان اختصاص یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - پیروز کرمی در شورای آموزش و پرورش باشت با اشاره به اینکه در چند سال اخیر بیش از ۹۰ درصد تجهیزات گرمایشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد استانداردسازی شده گفت: با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی تجهیزات گرمایشی غیر استاندارد از مدارس استان برچیده می شود.

او با یادآوری تجربیات تلخ آتش سوزی به دلیل غیراستاندارد بودن تجهیزات گرمایشی در برخی مدارس کشور در سال های گذشته گفت: امیدواریم تجهیزات نو بتواند گامی برای ایمنی و رفاه دانش آموزان استان باشد.

کرمی همچنین از برنامه ریزی برای انجام عملیات اجرایی آسفالت ، ایزوگام و تجهیزات گرمایشی در مدارس باشت خبر داد و گفت: امسال ۶۵میلیارد ریال اعتبار به تکمیل طرح نوسازی مدرسه فاطمیه این  شهرستان اختصاص یافته است.

افتتاح ۲ مدرسه در باشت

محمود نظری مدیر آموزش و پرورش باشت نیز از افتتاح  ۲ باب مدرسه همزمان با دهه فجر امسال در این شهرستان خبر داد و  گفت : ساخت مدارس یاد شده  ۱۰۵میلیارد ریال هزینه مدر بر داشته است.

او گفت: این طرح ها در قالب هنرستان ۱۰ کلاسه آیت الله حکیم و مدرسه ۶ کلاسه کوثر هم اکنون بیش از ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تنها تاسیسات برق،گاز و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی آن باقی مانده است.

مدیر آموزش و پرورش باشت گفت: با بهره برداری از این طرح ها بیش از چهارهزار و ۵۰۰متر مربع به فضای آموزشی این شهرستان اضافه می شود.

او با بیان اینکه از پارسال تاکنون سه آموزشگاه در قالب ۱۷ کلاس درس و پنج سرویس بهداشتی در مدارس باشت افتتاح شده از تلاش مسئولان برای توسعه زیرساخت های آموزشی این شهرستان قدردانی کرد.

تحقق ۷۵درصد از مصوبات شورای آموزش و پرورش باشت

نظری با اشاره به در پیش بودن هفته شوراهای آموزش و پرورش گفت: از پارسال تاکنون ۲۰ مصوبه شوراهای آموزش و پرورش در شهرستان باشت تصویب شده که از این تعداد ۱۵ مصوبه آن محقق شده است.

محسن مظفری معاون فرمانداری باشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه چند طرح آموزشی باشت در مراحل پایانی احداث است از مسئولان خواست برای تکمیل تاسیساتی مانند برق و گاز تلاش بیشتری کنند.

او با یادآوری اینکه در ۲ سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا دانش آموزان درفضای مجازی به تحصیل علمی می پرداختند گفت: برای اجرای برنامه های شاد در مدارس همزمان با دهه فجر اقدام شود.

لطف الله موسوی شهردار باشت نیز در این نشست با اشاره به درآمد کم شهرداری شهرهای کوچک و پرداخت نشدن حقوق و مزایای کارگران از مسئولان خواست برای پرداخت مطالبات شهرداری به نوسازی مدارس اقدام شود.

کمبود زیرساخت های مدارس بوستان

سید محمود امیری رئیس شورای شهر بوستان نیز با بیان اینکه شهر بوستان مدرسه مقطع متوسطه دوم ندارد، گفت: نیاز است تا با توجه به جمعیت دانش آموزان حداقل در یک رشته متوسطه دوم در این شهر احداث شود. 

او گفت: چهار آموزشگاه در شهر بوستان فعالیت دارد اما امکانات تفریحی و ورزشی در این آموزشگاه ها وجود ندارد که انتظار می رود برای توسعه امکانات رفاهی در این  مدارس اقدام شود.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.