محتشمی پور گفت: در حال حاضر فرآوری مواد معدنی و صنایع معدنی بسیار انرژی بر هستند و این روند باید به سمت دانش بنیانی پیش برود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - رضا محتشمی پور گفت: موضوع معدن در یزد، جدید و مغفول نیست و  پیشرفت‌هایی در این حوزه رخ داده است.

او می گوید: امروز یکی از مباحث جدی در بخش معدن، بحث انرژی است، زیرا در کشور مسائل جدی در این زمینه برای معادن و صنایع ایجاد شده است.

محتشمی پور گفت: در کشور فرآوری‌های معدنی به طور عمده بر پایه صنایع انرژی بر توسعه یافته، اما اکنون به ارتقاء استاندارد‌ها و توسعه صنایع فناورانه که مصرف انرژی کمتری داشته باشند، نیاز داریم.

او می گوید: ایران به عنوان بزرگترین دارنده منابع انرژی در دنیا در حال حاضر با مشکل تامین انرژی مواجه است به همین دلیل باید مسیر حرکت را به سمت فعالیت‌های دانش پایه پیش ببریم.

این موضوع را محتشمی پور  معاون معدنی وزیر صمت صبح امروز پنجشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان یزد مطرح کرد.

به گفته او امسال بخشی از معوقات معدنی وصول شد و جمع عملکرد این دوره از عملکرد بودجه بیشتر شده و این روال را ادامه خواهیم داد.

محتشمی پور گفت: ابهاماتی در فعالیت مالی معادن وجود دارد که مانع وصول حقوق دولتی معادن شده است. این امر در کل کشور نیاز به ساماندهی دارد.

او می گوید: عملکرد معادن و فعالیت‌های مالی معدن نیازمند شفافیت است، زیرا بخشی از معوقات به این دلیل بوده که نتوانستیم اطلاعات معادن را به صورت شفاف دریافت کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.