مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: دهه مبارک فجر، فرصت مناسبی برای بصیرت افزایی و آشنایی دانش آموزان با دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج رشید قربانی در نشست کمیته فرهنگیان و دانش آموزان دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی استان، با تبریک پیشاپیش سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، هدف از برگزاری این نشست را هماهنگی و برنامه ریزی مناسب برای بزرگداشت ایام الله دهه فجر عنوان کرد.

او با اشاره به رسالت دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: توجه به مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی از اهداف پیش بینی شده در ساحت‌های سند تحول بنیادین است و وظیفه ایجاب می‌کند که به خوبی به این مسائل پرداخته شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان بر ضرورت آشنایی نسل آینده ساز و دانش آموزان با اهداف و دستاورد‌های انقلاب اسلامی و انتقال مفاهیم و ارزش‌های این رویداد عظیم به نسل نوجوان و جوان از طرق مختلف در جامعه تاکید کرد.

قربانی با اشاره به گستردگی آموزش و پرورش و تاثیر پذیری همه گروه‌های جامعه از نظام تعلیم و تربیت، گفت: غنای برنامه‌های پیش بینی شده برای ایام الله دهه مبارک فجر، باعث ثبات، اقتدار، امنیت و تعالی می‌شود و همه ما وظیفه حساسی در این خصوص داریم و اگر به درستی به وظیفه خود عمل نکنیم دچار خسران خواهیم شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف دشمنان و هجمه آن‌ها علیه نسل جوان از طریق تولیداتی مثل فیلم، برنامه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه تهاجم دشمن قوی است، گفت: اگر نظام تعلیم و تربیت نقش خود را به خوبی انجام ندهد، نسل جوان با خطراتی مواجه خواهند شد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان می گوید: در موضوع شکل گیری انقلاب اسلامی نیز به همین شکل است و نیاز به روشنگری و تبیین داشته و ضرورت دارد از ایام دهه مبارک فجر به عنوان فرصت مناسب به منظور افزایش بصیرت و آگاهی دانش آموزان استفاده کرد تا دانش آموزان با دستاورد‌های انقلاب اسلامی بیشتر آشنا شوند.

قربانی گفت:برای پیروزی و به ثمر نشستن انقلاب اسلامی هزاران نفر در جریان شکل گیری انقلاب و دوران دفاع مقدس شهید شدند و ما وظیفه داریم حافظ خون آنان باشیم و دستاورد‌های انقلاب اسلامی را به خوبی برای نسل آینده ساز تبیین کنیم.

او در بخش پایانی سخنان خود بر اجرای برنامه‌های ماندگار و موثر و دوری از برنامه‌های کلیشه‌ای تاکید کرد و گفت: در ایام دهه فجر باید در همه مدارس ویژه برنامه‌هایی برگزار و در این مراسم توسط سخنرانان گفتمان انقلاب اسلامی، اهمیت و جایگاه انقلاب، دستاورد‌های آن به صورت جذاب، شاد و مقایسه‌ای از جایگاه فعلی و زمان پیروزی انقلاب تشریح و تبیین شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر ضرورت پیش بینی نظام ارزیابی برای بررسی عملکرد شهرستان و مدارس در اجرای برنامه‌ها و تشویق ادارات و مدارس موفق، اختصاص موضوع انشای دانش آموزان به موضوع پیروزی انقلاب، برپایی نمایشگاه‌های انقلاب اسلامی در مدارس در قالب عکس، تصاویر و پوستر و برگزاری مسابقات کتابخوانی و آماده سازی سرود همگانی دانش آموزی برای یوم الله ۲۲بهمن را از برنامه‌های تاکیدی عنوان کرد.

قربانی در خاتمه با تاکید مجدد بر ماندگاری و بصیرت افزایی برنامه‌ها و هم چنین با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ابلاغی مقام معظم رهبری، گفت: ضرورت دارد در این ایام از برنامه‌های حضوری و ظرفیت فضای مجازی و بستر شبکه شاد در اجرای برنامه‌ها با حضور سخنرانان موثر استفاده شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.