سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازیکن در خط هافبک و دفاعی کم داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان - در چارچوب دیدار‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی فوتبال کشورمان با عراق و امارات به ترتیب در تاریخ ۲۷ ژانویه و ۱ فوریه (۷ و ۱۲ بهمن) در ورزشگاه آزادی رقابت خواهد کرد.

شرایط تیم ملی فوتبال ایران در ۲ سال اخیر چگونه بوده است؟

در ۲ سال گذشته شرایط ما خوب نبود، اما در هر حال شرایط خیلی خوب پیش رفت و مسئله روانی را خیلی خوب مدیریت کردیم. در این ۲ سال ما را دست کم گرفتند، اما گوش ما بدهکار نبود، کار خودمان را انجام دادیم و الان یک قدم کوچک تا جام جهانی داریم. می‌خواهم که برخی فکر نکنند کار تمام شده و موضوع را ساده بگیرند، در این ۲ سال کار‌ها راحت انجام نشده است.

در این چند سال تماشاگران به ورزشگاه نیامدند، نظر شما در ۲ بازی بعدی تیم ملی و حضور تماشاگران در ورزشگاه چیست؟

موضوع بسته شدن ورزشگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا برای همه سخت است و نمی‌توانستیم شادی مردم را ببینیم. فوتبال بدون تماشاگران بی‌معنی است و این موضوع زمانی تاثیر بیشتری پیدا می‌کند که شما به عنوان بازیکن و یا سرمربی روی نیمکت تیم ملی حضور دارید. امیدوارم با حضور تماشاگران این انگیزه را از آن‌ها بگیریم.

چرا با برگزاری بازی استقلال مخالفت شد؟

مسئله مخالفت نبود، بلکه این بود که چند روز پیش شنیدم آن‌ها ۱۷ بازیکن کرونایی دارند و من نمی‌توانم از آن‌ها در اردوی تیم ملی استفاده کنم، اما بعد خبر آمد که بازی قرار است برگزار شود و این برای من تعجب انگیز بود که چطور من نمی‌توانم این بازیکنان را به تیم ملی دعوت کنم، اما درست همزمان با فیفادی قرار است بازی استقلال در لیگ برگزار شود.

تصمیم شما در مورد بازیکنانی که اردوی تیم ملی را از دست می‌دهند، چیست؟

اگر چنین مشکلی پیش بیاید، بازیکنان جایگزین می‌شوند. اکنون بازیکنان استقلال هستند و دغدغه‌ای که من دارم، در مورد بازیکنان دیگر هم هست. امیدوارم آن‌ها با صحت و سلامت به اردوی ما برسند. چند روز پیش با پزشکان تیم پروتکل‌های محکمی را تدوین کردیم تا مشکلی رخ ندهد.

در صورت پیروزی در ۲ دیدار پیش رو، دیدار‌های بعدی ما تدارکاتی خواهد بود؟‌
نمی‌شود به چشم بازی تدارکاتی به آن‌ها نگاه کرد، همیشه در تیم ملی باید انگیزه‌های جدیدی برای خودمان پیدا کنیم. مسئولیت سنگینی بر دوش ماست و ما نماینده ملت و کشور هستیم. بازیکن در خط هافبک و دفاع کم داریم. فکر می‌کنم جای چند بازیکن در تیم خالی است.

عملکرد شما در تیم ملی چگونه بوده است؟ خودتان انتظار کسب این نتایج خوب را داشتید؟

به کاری که انجام می‌دهم، باور و اعتقاد دارم. من تنها نقشی در این نتایج ندارم و این کار گروهی بوده که همه در آن نقش داشتند. حقیقتش را بگویم این موضوع برای من چندان معنادار نیست. چیزی که برای من اهمیت دارد این است که بازیکنان تیم ملی ذهنیت برنده دارند و با این ذهنیت به زمین پا می‌گذارند. هیچ ترسی از بازی دادن به بازیکنان جوان ندارم. بازیکن جوان نباید آرام در‌های تیم ملی را باز کند، بلکه باید آنقدر انرژی داشته باشند که در را بشکنند، یعنی خودشان را تحمیل کنند. من بین بازیکنان تفاوت قائل نمی‌شوم. قانون برای همه یکسان است. اولویت ما تیم است و همه باید در خدمت تیم باشند. ممکن است یک بازیکن فوق ستاره در یک بازی تعیین کننده باشد، ولی در نهایت تیم است که به جام جهانی صعود می‌کند نه بازیکن.

دلایل شما برای دعوت نکردن رضاییان و غفوری به اردوی تیم ملی چیست؟
من با نوع بازی این بازیکن مشکل دارم و مشکل دیگری با آن‌ها ندارم. این یک تصمیم حرفه‌ای است و من پای حرف خود می‌ایستم. بازیکنان روی نیمکت هم برای من مهم هستند و به شما احساس امنیت بالایی می‌دهند و در موقعیت بسیار مناسب به کمک شما می‌آیند. من قدردان مجید حسینی هستم. مجید حسینی در این ۲ سال در تیم ملی بازی نکرد، اما از تمام توان خود استفاده می‌کند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
لقمه آماده کی روش رو گذاشتن دهنش،بعد میان ازش تعریف میکنن و پشت سر کی روش بد میگن،اسکوچیچ تو تیم ملی دکور دکور،منم سر مربی این تیم آماده بودن نتیجه میگرفتم
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۱۹:۵۱ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
پرسپولیس با برانکو بعد از فینال آسیا در صورتی که چند بازیکن ملی پوش و تیم امید در اختیار نداشت بدون ترس با پیکان بازی کرد نه فرار کرد به ترکیه نه رفت تو رختکن مخفی شد نه بهانه کرونا آورد فوتبال همینه (یه بارم با 13 بازیکن رفت فینال جام حذفی با الاستق سعودی بازی کرد و باخت ولی ننگ ترسو بودن حاضر نشد قبول کنه) حتی 6 امتیاز از پرسپولیس کم کردن آخرش با قطبی قهرمان شد ((پرسپولسی:مامثل بعضی تیما ترسو نیستیم ))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
برو بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
اینکه تعجب نداره
همیشه پرسپولیس کبیر باید فدای تیم ملی بشه
وزیر استقلالی نمیخایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
بدرک
آخرین اخبار