گزیده‌ای از پست‌های سیاسیون در فضای مجازی را در گزارش زیر مشاهده می‌کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان - چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند. برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها هستند.


بیشتر بخوانید


صفحه رسمی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور پستی از سخنرانی ایشان در دانشگاه ملی روسیه را در فضای مجازی منتشر کرد: 

"پایدارسازی و سودمندکردن روابط دو دولت ایران و روسیه، نیازمند اراده جمعی است و دولت‌ها با کمک تبادلات مردمی و علی‌الخصوص جامعه دانشگاهی، می‌توانند در ایجاد شبکه‌ای مستحکم از همکاری‌ها و تأمین منافع دو یا چند جانبه، موفق عمل کنند.

جامعه دانشگاهی روسیه با وجود مراکز معتبر علمی با گستره وسیعی از رشته‌ها و بهره‌مندی از زیرساخت‌های فناوری، می‌تواند نقش بسیار مهمی در گسترش دیپلماسی علمی و توسعه تعاملات در موضوعات نوآوری و تجاری‌سازی علوم ایفا نماید.

فرهیختگان گرامی، جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر، علیرغم وجود تحریم‌های ظالمانه، در زمینه تحقیقات و تجاری‌سازی دانش، در حوزه‌های مختلف از جمله نانو، برق و الکترونیک، سلول‌های بنیادین، لیزر، دارو و تجهیزات پزشکی، تکنولوژی اطلاعات، کشاورزی و ساختمان، توفیقات بسیار خوبی را کسب نموده است.

هر زمان که برای استقلال و آزادی خود تلاش کرد، ایالات متحده را در برابر خود دید. جامعه دانشگاهی ما بعد از انقلاب اسلامی و رهایی از سلطه آمریکا، رشد قابل توجهی را تجربه کرده و علیرغم تحریم علمی، بالاترین نرخ رشد مقالات علمی و تخصصی را به نام خود ثبت کرده است.

نخبگان ایران و روسیه، برای جلوگیری از اضمحلال در فرهنگ بیگانه، باید الگویی از «هویت‌گرایی تعاملی و سازنده» ارایه دهند.

در برابر گفتمانی که به دنبال امنیتی و نظامی کردن روابط ملت‌ها است، پیرو مکتبی هستیم که دانش را منشأ قدرت می‌داند."

پست رئیسی

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی درخصوص دکل های مخابراتی نوشت:

"دکل‌های مخابراتی خطری ندارند!

دندان یکی از بچه‌ها مشکل داشت و دیروز مجبور شدم بنا به شرایطی خودم اورژانسی ببرمش دندانپزشکی. توی مطب یکی از مراجعان به منشی گفت: «چرا اینجا اینترنت اینقدر کُنده؟». خانم منشی هم گفت: «محله ما مشکل آنتن‌دهی داره». منم تست کردم و دیدم درست میگه، سرعت زیر یک مگه! واقعا ناراحت شدم. در همین حال یکی هم به وزیر ارتباطات بد و بیراه می‌گفت و ما هم ناشناس کناری نشسته بودیم.

فوری لوکیشن و اسکرین‌شات نتیجه "تست سرعت" رو فرستادم برای همکارام تا پیگیری کنن و گزارش بدن. بعد که من برگشتم وزارتخانه، نمایندگان دو اپراتور اصلی رفته بودن به همون موقعیت و وضعیتو بررسی کرده بودن و هر دو گزارش دادن. بر اساس گزارش جمعبندی همکارانم، یکی از دلایل مهم بروز این مشکل توی اون منطقه، عدم اجازه ساکنین اون محل برای نصب دکل مخابراتی روی پشت بام‌ها است؛ مشکلی که تقریبا در همه جای کشور هست. متاسفانه اینگونه جاافتاده که دکل‌های مخابراتی مضر هستند و باعث ایجاد مشکلات متعدد جسمی و روحی میشن که اصلا تصور درستی نیست.

بر اساس بررس‌های مداوم همکارانم در سازمان تنظیم مقررات، تشعشات امواج الکترومغناطیسی اطراف دکل‌های مخابراتی تلفن همراه، بسیار کمتر از حد استاندارد‌های ملی و جهانی است و هیچ خطری برای سلامت افراد ندارد. البته به خاطر سابقه ذهنی هموطنان در این خصوص، مردم از این دکل‌های بی خطر می‌ترسند و برای آن‌ها نوعی ناامنی روانی ایجاد می‌کند. تجمیع، استتار و زیبا سازی آنتن‌های تلفن همراه یکی از اقداماتی است که می‌تواند در کاهش نگرانی مردم در این زمینه موثر باشد که در دستور کار اپراتور‌های مخابراتی هست. چند نمونه از این دکل‌ها رو که در مشهد و اصفهان اجرا شده رو گذاشتم.

به زودی اپلیکیشنی راه اندازی میشه که مردم بتونن در هر ساعت از شبانه روز وضعیت شبکه در نقطه حضور خودشون رو به ما منعکس کنن و اگه کسی هم نگرانی در خصوص میزان تششع در محل زندگی یا کارش داشت میتونه از این طریق درخواستش رو ثبت کنه تا همکارانم برای بررسی به محل اعزام شوند."

پست زارع پور

حجت الله عبدالملکی، ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصاویری را از حضور سرزده در کارگزاری ۲۰ تامین اجتماعی در حسابش منتشر کرد و نوشت:

"حضور سرزده در مجموعه‌های مختلف وزارت مردم را بهترین الگو برای ارزیابی واقعی از آنچه در کف میدان رقم می‌خورد می‌دانم؛ بهبود وضعیت کارگزاری‌های تامین اجتماعی که سهم قابل توجهی در ارتباط مستقیم با مردم دارند در دستور کار ویژه قرار دارد.
تهران، ۲۹ دی‌ماه، کارگزاری ۲۰ تامین اجتماعی"

توئبت عبدالملکی

سید عزت الله ضرغامی، وزیر ‏‏میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توئیتی را از دیدار با دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در حسابش به اشتراک گذاشت:

"در دیدارم با آقای زوراب گفتم:
گردشگری حق همه مردم دنیاست. امروز موثرترین عامل همگرایی ملت‌های دنیا، گردشگری است.
ارتباط مستقیم مردم با یکدیگر بسیاری از ذهنیت‌های منفی نسبت به روابط انسانی را از بین می‌برد و زمینه دوستی و خوشبینی را بین آحاد مردم فراهم می‌کند."

توئیت ضرغامی

مصطفی قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی توئیتی را از وضعیت ذخایر ارزی در کشور در حسابش منتشر کرد:

"وضعیت ذخایر ارزی کشور؛ قابل قبول

در هفته‌های گذشته، فروش نفت نسبت به قبل بسیار بیشتر شده و با توجه به بازگشت ارز حاصل از صادرات، وضعیت ذخایر ارزی کشور قابل قبول است. در روز‌های اخیر هم، عرضه ارز در سامانه نیما بیشتر از تقاضا بوده و آرامش و ثبات خوبی در این زمینه داریم.

عرضه ارز در سامانه نیما از ابتدای سال تا الان به بیش از ۲۳ میلیارد دلار رسیده؛ یعنی ۶۷ درصد بیشتر از کل سال گذشته.
رئیس‌کل بانک مرکزی هم اعلام کرده با فرض تداوم تحریم‌ها و با توجه به برنامه‌ریزی‌ها، باز هم وضعیت اقتصادی سال آینده بهتر خواهد بود."

توئیت قمری وفا

توئیت قمری وفا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار