جاستین ترودو اعلام کرد در جهت حمایت‌های همه جانبه از اوکراین، کانادا بیش از ۱۲۰ میلیون دلار وام در اختیار کی یف قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان- جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اعلام کرد به دنبال راه‌های عملی بهتری برای حمایت از اوکراین در برابر تهدیدات روسیه است و در این راستا قرار است تا سقف ۱۲۰ میلیون دلار کانادا وام در اختیار کی یف قرار دهد.

ترودو که در یک نشست خبری سخنرانی می‌کرد گفت: روسیه قصد دارد اوکراین را از لحاظ اقتصادی تضعیف کند. این وام به منظور حمایت از اقتصاد اوکراین به این کشور اعطا خواهد شد.

ترودو با اشاره به حضور نیرو‌های نظامی روسیه در مرز‌های اوکراین گفت: هر گونه تجاوز نیرو‌های نظامی روسیه به اوکراین غیرقابل قبول است و پاسخ قاطع جوامع بین المللی را به همراه خواهد داشت. اتاوا به دنبال راه‌های دیگر برای ارائه حمایت‌های مالی بیشتر به اوکراین است.

ولودیمیر زلنسکی ضمن استقبال از این خبر در پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: کانادا بار دیگر تعهد واقعی خود را به روح مشارکت میان دو کشور به اثبات رساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
دلمون خوش بودکه روسیه برامقابله به مثل به ایران جنگنده میده. ولی خودروسیه هم مونده چکاربکنه با کشورهای ابرقدرت دیگه. (سوخو35 پر)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
اینا برا جنگ افروزی چه پولایی که خرج نمیکنن
آخرین اخبار