سرپرست فرمانداری تفت خبر داد

رشد و توسعه متوازن شهرستان توأم با رعایت شاخص‌های زیست محیطی

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت گفت: توسعه و رشد اقتصادی در شهرستان نباید خللی در وضعیت هوای مطلوب این شهرستان ایجاد نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزددهشیری گفت: در مسیر توسعه همه‌جانبه شهرستان، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است و برنامه ریزی برای توسعه متوازن شهرستان بر پایه شعار هوای پاک است.

او می گوید : برای داشتن هوای پاک پازل‌هایی را باید در کنار هم قرارداد تا این شعار محقق شود و پیرامون تحقق شعارهایی، چون هوای پاک، زمین پاک و حفظ منابع طبیعی در سه بعد علمی، سنتی و معنوی می‌توان نشانه‌هایی را یافت.

این موضوع  را دهشیری  در جلسه هم‌اندیشی صنعت و محیط زیست استان مطرح کرد.

او گفت: رشد نامتوازن صنایع در بعضی از شهرستان‌های استان یزد باعث آسیب به محیط زیست شده و مردم از این توسعه نامتوازن ناراضی هستند و این موضوع می‌تواند تلنگری برای رشد و توسعه صنایع بدون توجه به شاخص‌های زیست محیطی باشد.

دهشیری گفت: وظیفه مسئولان حمایت از تولید و پشتیبانی از آن است، ولی این موضوع نباید منجر به آسیب محیط زیست شود.

او گفت: نظارت بر رعایت شاخص‌های زیست‌محیطی و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی باید به طور اصولی صورت گیرد و غفلت مسئولان از انجام وظایف خود ممکن است منجر به فرصتی برای آسیب زدن به محیط زیست شود.

به گفته او در طول تاریخ شاهد هم زیستی مسالمت‌آمیز با طبیعت بوده‌ایم، ولی در دوره معاصر متأسفانه دست درازی‌هایی به طبیعت صورت گرفته که این روند باید اصلاح شود.

دهشیری به بعد معنوی حفظ محیط زیست و هوای پاک و زمین پاک نیز اشاره کرد و گفت: آب، خاک و هوا حق‌الناس هستند و اسراف کردن و تخریب آن‌ها مصداق زائل کردن حق‌الناس است.

انتهای پیام/و

برچسب ها: تفت ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.