زنی از شرکت متا (فیسبوک سابق) به دلیل نقش داشتن در خودکشی دخترش شکایت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - زنی از ایالت کنتیکت آمریکا علیه شرکت متا که صاحب اپلیکیشن‌های فیسبوک و اینستاگرام و همچنین شرکت فناوری Snap است، شکایت کرده و مدعی شده که این پلتفرم‌ها در خودکشی دخترش نقش داشته اند.

بر اساس گزارش انگجت، این دختر ۱۱ ساله قبل از اینکه در ماه ژوئن خودکشی کند، اعتیاد شدیدی به شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده بود. شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در طول سال‌های گذشته هدف شکایت‌های مختلفی در رابطه با آسیب‌های آن‌ها به قشر نوجوان قرار گرفته اند. در اغلب این شکایت‌ها ادعا شده که رسانه‌های اجتماعی در جلوگیری از آسیب‌ها ناتوان هستند. مانند پرونده نوجوانی که از طریق یک پیام ناشناس در یک رسانه اجتماعی مورد آزار و اذیت قرار گرفت و این مسئله منجر به خودکشی او شد.

رسانه های اجتماعی

والدین دختری که به تازگی خودکشی کرده می‌گویند که ذات اعتیاد آور این پلتفرم‌ها به‌ ویژه برای کاربران جوان بسیار مضر است. بر اساس گفته‌های یک درمانگر، این دختر به مدت دو سال درگیر اعتیاد شدید به رسانه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام بوده است. حداقل سن برای ایجاد حساب کاربری در این برنامه‌ها ۱۳ سال است به همین دلیل مادر این دختر به فقدان کنترل‌های والدین و همچنین عدم کنترل قوی روی سن کاربران اشاره می‌کند.

این زن ادعا می‌کند که استفاده از این خدمات باعث شد دخترش از افسردگی، کم خوابی، غیبت در مدرسه و اختلال در غذا خوردن رنج ببرد و در نهایت دست به خودکشی بزند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار