وزیر بهداشت یمن برای کمک جهانی به مجروحان حمله ائتلاف سعودی به صعده درخواست کمک کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «طه المتوکل» گفت: در حمله به زندان صعده تا این لحظه ۸۲ نفر شهید و ۲۶۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند که حال برخی از آن‌ها وخیم است.

وزیر بهداشت یمن در ادامه خواستار کمک پزشکی کشور‌های دوست و سازمان‌های بین‌المللی به منظور رسیدگی به مجروحان و انتقال آن‌ها به بیمارستان‌های مجهز شد.

با وجود اعلام آماده‌باش پزشکی در تمامی استان‌های یمن، بخش پزشکی این کشور در نتیجه حملات هفت ساله ائتلاف سعودی از هم پاشیده و توانایی رسیدی به این حجم از مجروحان را ندارد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ضمن محکومیت حمله به صعده، گفت: همانطور که مدت هاست پیشنهاد کرده ایم، یمن به توقف درگیری ها، بازگشایی فرودگاه‌ها و بنادر و سپس آغاز گفتگوی جدی برای حل بحران در این کشور نیاز دارد.

پس از حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به ساختمان ارتباطات در الحدیده، سازمان «نت بلاکس» که محدودیت‌های اینترنتی در جهان را رصد می‌کند از قطع کامل اینترنت در یمن خبر داد.

نزدیک به ۷ سال است که یک ائتلاف عربی متجاوز به سرکردگی عربستان و امارات و با حمایت تسلیحاتی و نظامی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس به یمن حمله کرده است. بر اساس گزارش سازمان ملل، یمن هم اکنون با بدترین بحران‌های انسانی روبه‌رو است و در این کشور چندین میلیون نفر با قحطی روبرو هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
معلوم نیست یه عده از خدا بیخبر چطور می‌تونند بعد از دیدن جنازه بچه‌های بیگناه از سعودیها و اماراتیها دفاع کنند. بعضیا یا واقعا از کمپ آلبانی نظر میدند یا مثل همون منافقا بیشرف و بیوجدانند
-
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
حق این است که در جواب این حمله وحشیانه به یمن برج خلیفه کاملاً ویران شود
Iran (Islamic Republic of)
نادری
۲۱:۰۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
روحشان شاد
آخرین اخبار