رسانه‌ها مظهر توسعه خراسان جنوبی

رئیس بسیح رسانه کشور گفت: رسانه‌ها امروز باید مظهر توسعه خراسان جنوبی باشند و بی توجهی مسئولان به رسانه‌های خراسان جنوبی موجب شده رشد رسانه‌های خراسان جنوبی در رتبه های پایین قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - رئیس بسیح رسانه کشور در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: برخی از مشکلات رسانه‌های استان از موارد مبتلابه در کشور است، ولی بنا به ضرورت و اولویت کار‌ها خیلی در خراسان جنوبی خلأ داریم و نبود امکانات، محرومیت و شرایط بد اقتصادی همه در خلأ جبهه رسانه‌های واحد است.

به گفته او رسانه‌ها امروز باید مظهر توسعه خراسان جنوبی باشند و بی توجهی مسئولان به رسانه‌های استان موجب شد که امروز رشد رسانه‌های خراسان جنوبی به لحاظ جمعیت، رغبت و انگیزه در رتبه ۲۸ در بین استان‌ها قرار گیرد و این محرومیت از منظر رسانه‌ای باید نقطه بیدار شدن مدیران و دغدغه‌مندان فرهنگی استان باشد.

محمدیان می گوید: رسانه‌ای امروز می‌تواند میدان‌دار باشد که استقلال داشته باشند، اما وابستگی به هر جریان سیاسی، استقلال نسبی رسانه را زیر سوال می‌برد.

رئیس بسیح رسانه کشور گفت: از لحاظ آماری استان خراسان جنوبی فقیرترین جامعه رسانه‌ای کشور را دارد که باید آسیب شناسی شود.

او معتقد است : در خراسان‌جنوبی رسانه جایگاه واقعی خودش را پیدا نکرده است و فقیرترین استان از نظر رشد رسانه‌ها از بُعد کمی و کیفی است.

محمدیان گفت: بر اساس پژوهش‌ها خراسان جنوبی از نظر سواد رسانه‌ای نیز وضع مطلوبی ندارد و باید نهضت آموزش و تربیت خبرنگار در طراز انقلاب اسلامی را داشته باشیم و در این بین بسیج رسانه نیز، چون نخ یک تسبیح بدون در نظر گرفتن سلایق سیاسی در راستای همبستگی رسانه‌ها خواهد کوشید؛ و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید آموزش را جزو برنامه‌های اولویت‌دار خود قرار دهد.

رئیس بسیح رسانه کشور گفت: اولین قرارگاه رسانه‌ای متشکل از نخبگان این عرصه و سلایق مختلف سیاسی و ظرفیت‌های رسانه‌ای باید در استان خراسان جنوبی شکل بگیرد و این قرارگاه اگر مسئله محور حرکت کند به عنوان نماینده افکار عمومی و کسی که درد مردم را می‌فهمد، می‌تواند از دولت و انقلاب دفاع کرد.

محمدیان بر تفکیک صندوق هنر و صندوق رسانه تأکید کرد و گفت: باید این مهم را خود خبرنگاران از نمایندگان مجلس مطالبه کنند و البته این مسئله را به زودی در صحن مجلس علنی خواهیم کرد تا حق و حقوق جامعه رسانه‌ای محقق شود.

او می گوید: برای رفع این مشکل با تدبیر استانی صندوق قرض الحسنه حمایتی از اصحاب رسانه خراسان جنوبی راه‌اندازی خواهد شد و مسئولان استان کمک کنند تا این صندوق در خراسان جنوبی پایلوت خوبی شود و به عنوان الگو بتوانیم به دیگر استان‌ها منتقل کنیم.

رئیس بسیح رسانه کشور گفت: یکی از برنامه‌های ما راه اندازی دفاتر بانوان رسانه‌ای در ۱۰ استان است که در همین راستا همزمان با دهه فجر این دفتر در خراسان‌جنوبی افتتاح خواهد شد.

او گفت: بسیج رسانه از خبرنگاران مطالبه‌گر، فساد ستیز و دارای مسئولیت اجتماعی و فرهنگی حمایت خواهد کرد و  خبرنگاران مطالبه‌گر باید به عنوان سفیران حاج قاسم در مناطق محروم حضوری فعال داشته باشند و مشکلات را استخراج کنند.

انتهای پیام / ط ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.