سفیر اسبق ایران در ایتالیا:

طرف‌های غربی از سفر رئیسی به روسیه به‌هم ریختند

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: رسانه‌های خارجی فارسی‌زبان می‌خواهند القا کنند تکاپوی ایران برای امضای سند همکاری با روسیه «نمایشی» است.

باشگاه خبرنگاران جوان- ابوالفضل ظهره‌وند کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: سفر رئیس‌جمهور به مسکو نقطه عطفی در روابط با روسیه بود و این آمادگی را در دو طرف نشان داد که آماده‌اند در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر گام‌های مشترک بردارند.

به گفته ظهره‌وند قطعاً روابط دو کشور حوزه‌های مختلفی را شامل می‌شود که نیاز به نقشه راه دارد. در این سفر وزرای خارجه دو کشور و یک تیم مأمور شدند نقشه راه و اسناد پایین‌دستی را تنظیم کنند. در این‌ زمینه باید کار به‌صورت راهبردی و در فرایند بلندمدت ۱۰ یا ۲۰ ساله تنظیم شود که در دستورکار قرار گرفته است.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا می گوید روسیه همسایه قدرتمند ماست و اولویت در روابط، با همسایگان خارجی است؛ طرف‌های غربی از سفر رئیسی به روسیه به‌هم ریختند و سعی کردند ایراداتی بگیرند و در افکار عمومی وزنِ سفر را کاهش دهند که  ناشی از شدت نگرانی آن‌هاست.

رئیس جمهور روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه با هدف دیدار با همتای روس خود و گفتگو در خصوص محور‌های گسترش مناسبات به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری رهسپار مسکو شد.

سفر دو روزه رئیسی به مسکو با هدف بسترسازی توسعه همکاری‌های دوجانبه با فضاسازی رسانه‌های معاند همراه شد؛ رسانه‌هایی که تلاش می‌کنند ذهنیت مردم را نسبت به هرگونه توسعه همکاری با محور شرق خراب کنند.


بیشتر بخوانید


ظهره وند گفت: رسانه‌های خارجی فارسی‌زبان می‌خواهند القا کنند تکاپوی ایران برای امضای سند همکاری با روسیه «نمایشی» است و با اهداف سیاسی صورت می‌پذیرد و به همین دلیل دستاوردی ندارد. ایران اینترنشنال با استفاده از این تکنیک در گزارشی مدعی می‌شود: این سفر دستاوردی نداشت و تنها یک نمایش سیاسی بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Russian Federation
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
غربیها که هیچی ماخودمون هم از رفتار روسها سرخورده شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
کلا در تصویر مشخص هست رئیسی دردیار با پوتین روحیه اش را باخت تپق میزد ورنگ صورتش زرد شده بود استرس داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
ضایع کردن پوتین به دومقام ایرانی اول قالیباف که به حضور نپذیرفت دوم رئیسی که حتی به استقبالش دم درکاخ نرفت سوم اینکه هیچ تفاهمنامه وتوافقنامه ای پوتین با رئیسی امضا نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
پیروزی پوتین روسی برنعلین ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
اقای ظهروند لطفا شما بفرمایید دراین سفر اخیر چه توافقی امضا شد؟ حتی رئیسی دست به خودکار هم نشد چرا میخواهید طوری عنوان کنید که درسفر رئیسی دستاوردی داشتیم اگر داشتیم الان روزنامه شریعتمداری مارش پیروزی مینواخت وتنها تنهادستاوردرئیسی را دورکعت نماز درمکان ناپاک تقبل الله واشک دختر روسی را برجسته کرد خخخخخخخخخخخخخخخخخ کدوم دستاورد ؟ حتی پوتین استقبالش نیومد رئیسی دردیدار با پوتین تپق زده بود واقعا هیبت وابهت پوتین برنعلین چیره شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
شما لطفا دستاوردهای روحانی را برای ما بگید در 8 سال خدمنشااااااااااااااااااااااان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
روحانی لااقل 4سال اول هم تورم محمود برجا گذاشته بود را تک رقمی کرد وهم معیشت مردم خوب بود رئیسی حتی نگذاشت دوماه بگذرد همه اجناس سه برابر شد شماها خدمات روحانی را نمیخواهید ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۲ تير ۱۴۰۱
کدام ۴ سال گندی که روحانی کلید ساز زد برای ۲۰ سال برای دولت‌های دیگر آوارگی آورد. از کدام دستاورد کلید ساز صحبت میکنی با ارز ۴۲۰۰تومانی سنگ پا آورد؟؟مرد مومن خودتان را به کوچه علی چپ نزنید .
آخرین اخبار