رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هشدار داد: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی نگیریم، به پیک ششم کرونا می‌رسیم.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - ارسلان سالاری گفت: اگر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون کرونا به ویژه دز سوم را جدی نگیریم، شیوع پیک ششم با سویه امیکرون در گیلان گریزناپذیر خواهد بود.

۷۰ تا ۸۰ درصد مبتلایان به سویه امیکرون بدون علامت هستند و این ویژگی می‌تواند با قدرت آلایندگی زیاد و نامحسوس، هر منطقه‌ای از کشور را به طور سریع به پیک ششم کرونا برساند.

در هر شرایطی و حتی با فرض تزریق ۱۰۰ درصدی واکسن، فاصله گذاری فیزیکی و رعایت مجموع دستورالعمل‌های بهداشتی، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

۵ درصد جمعیت گیلان واکسن کرونا نزده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شهروندان خواست نسبت به دریافت واکسن کرونا تا دز سوم اقدام کنند چرا که دریافت واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلا به سویه امیکرون بسیار کمک کننده است.

در حال حاضر یک هزار و ۱۴۳ پایگاه تزریق واکسن در استان گیلان فعال است و ۱۵۰ پایگاه نیز تا عصر به مراجعه کنندگان واکسن تزریق می‌کنند.

۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دز واکسن کرونا تاکنون در گیلان تزریق شده که از این رقم، ۲ میلیون ۱۲۵ هزار و ۹۵ دز اولی، یک میلیون و ۹۸۳ دز دومی و ۵۵۶ هزار دز نیز یادآور یا دز سومی بوده است.

حدود ۵ درصد جمعیت گیلان معادل ۱۰۹ هزار نفر هم تاکنون واکسن نزده اند.

آغاز تزریق واکسن کرونا به کودکان ۹ تا ۱۲ سال در گیلان

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

سالاری همچنین از تصمیم ستاد ملی کرونای کشور برای آغاز تزریق واکسن به کودکان ۹ تا ۱۲ سال خبر داد و تأکید کرد: طبق این تصمیم، واکسیناسیون فقط با رضایت والدین انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.