مدیر کل دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست:

انتخاب صنایع سبز امسال بر اساس اقدامات نوآورانه و ابتکاری خواهد بود

جلالوند گفت: اقدامات شاخص خلاقانه و ایده‌های نو مهمترین محور در انتخاب صنایع سبز کشور است و برای این انتخاب شیوه نامه‌های لازم به استان‌ها ابلاغ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - حمید جلالوندی در بازدید از اقدامات انجام شده در برخی از صنایع استان خوزستان گفت: فرایند انتخاب صنعت سبز بر اساس شاخص‌های مشخصی انجام می‌شود و برای این انتخاب شیوه نامه‌های لازم به استان‌ها ابلاغ شده است.

او افزود: اصلی‌ترین برنامه انتخاب صنایع برتر امسال، شناسایی دقیق از فرایند صنعت و اقداماتی است که در زمینه رفع آلودگی انجام شده است.

به گفته مدیرکل دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست ارزیابی واحد‌های صنعتی بر اساس شاخص‌های تخصصی انجام می‌شود و نه در شاخص‌های عمومی که وظیفه صنایع است و باید انجام دهند.

جلالوندی افزود: اقدامات شاخص و خلاقانه که همراه با نوآوری و ابتکار باشند و بتوان از آن به عنوان الگوی مناسبی برای کاهش آلودگی‌های صنعتی استفاده کرد، از عمده‌ترین موارد ارزیابی است که در انتخاب صنعت سبز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خوزستان را از استان‌های پیشرو در زمینه صنایع سبز و محیط زیستی عنوان کرد.

حمید جلالوند گفت: تعداد واحد‌های ثبت نامی و انتخابی صنایع خوزستان هر ساله از بالاترین آمار در سطح کشور برخوردار است.

او یادآور شد که امسال نیز صنایع زیادی از این استان در منتخبین صنایع سبز کشور شرکت کردند که می‌توانند کاندیدای دریافت صنعت سبز و صنعت برگزیده کشوری باشند.

مدیرکل دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست جریان سازی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان جهت رفع آلودگی‌ها در صنایع را قابل تقدیر خواند.

جلالوند می‌گوید: امروز شاهد هستیم صنایعی مانند پتروشیمی‌ها و صنایع فولاد که اساساً دارای آلودگی هستند، در جهت کاهش آلودگی‌های خود اقدامات شاخص انجام داده اند و می‌توان گفت که استان خوزستان می‌تواند در زمینه هدایت صنایع به رفع آلودگی برای صنعت سبز الگویی برای سایر استان‌ها کشور باشد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.