معترضان به حکومت طالبان از ناروی می‌خواهند تا به حقوق بشر در افغانستان رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - برگزاری نشست اسلو در ناروی و دعوت از طالبان برای شرکت در این نشست، اعتراضاتی را در شماری از کشورها در پی داشته است و معترضان از برگزارکنندگان این نشست خواسته‌اند که حکومت طالبان را به رسمیت نشناسند.

شماری از این معترضان امروز (یک‌شنبه، ۳ دلو) در شهر تورنتوی کانادا با تجمع مقابل سفارت ناروی از دولت این کشور و برگزارکنندگان نشست اسلو خواسته‌اند که طالبان را به رسمیت نشناسند و آنان را به رعایت حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و دختران وادار کنند.

معترضان تأکید کردند که کشورهای جهان در نشست اسلو نباید از جرم ها و جنایت‌هایی که در افغانستان رخ داده است چشم‌پوشی کنند.

روز شنبه نیز در بامیان تجمع مشابهی برگزار شد و معترضان اعلام کردند که نباید با سرنوشت ملت افغانستان در نشست اسلو معامله شود و حق آزادی باید به زنان برگردانده شود.

در اسلو محل برگزاری اجلاس با طالبان نیز روز جمعه شماری از معترضان در تجمعی، طالبان را عامل بحران کنونی افغانستان دانسته‌ و از دولت ناروی خواسته‌اند که نمایندگان طالبان را به دادگاه بین‌المللی بکشانند.

این اعتراضات در حالی برگزار شده که امروز نشست اسلو با حضور هیأتی از طالبان، کشورهای متحد ناروی از جمله آمریکا و بریتانیا و نیز نمایندگانی از زنان افغانستان در پایتخت ناروی برگزار می شود.

دولت ناروی اعلام کرده است که برگزاری این نشست به معنای به رسمیت شناختن حکومت سرپرست طالبان نیست.

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: طالبان ، ناروی ، حقوق زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار