یک مقام از اتحادیه اروپا مدعی شد در صورت حمله روسیه به اوکراین، این اتحادیه آمادگی اعمال تحریم علیه مسکو در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان - یک مقام ارشد اتحادیه اروپا با اشاره به بحران امنیتی و تنش روسیه و اوکراین، مدعی شد در صورت انجام هرگونه حمله‌ای از سوی روسیه علیه اوکراین، اتحادیه اروپا آمادگی اعمال تحریم ظرف چند روز را دارد.

این مقام اروپایی همچنین با بیان آن‌که نسبت به سال ۲۰۱۴ که تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه وضع شد، اکنون اتحاد میان کشور‌های اروپایی بسیار بیشتر است، افزود: «اگر نیرو‌های روسی از مرز عبور کنند، واکنش ما بسیار سریع و بسیار واضح خواهد بود، این واکنش ظرف چند روز انجام می‌شود.»

به گفته او همچنان اختلاف نظر‌هایی میان ۲۷ کشور عضور اتحادیه اروپا وجود دارد، اما همگی این کشور‌ها بر سر آن‌که منافع اتحادیه اروپا چیست و درنهایت نسخه‌ای از منافع ملی آن‌هاست، اتفاق نظر دارند.

روز دوشنبه هفته جاری قرار است وزرای خارجه اتحادیه اروپا نشستی با محوریت افزایش نیرو‌ها و تجهیزات روسیه در مرز با اوکراین، داشته باشند و پیش‌بینی می‌شود تصمیمی برای افزایش هشدار‌های خود به مسکو بگیرند.

در جریان این نشست «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، از طریق ویدئویی با مقام‌های اروپایی تماس خواهد داشت و درباره رایزنی با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود، با آن‌ها صحبت می‌کند.

منابع اتحادیه اروپا نسبت به کوتاه آمدن کرملین از خواسته‌های حداکثری خود بدبین هستند، به اعتقاد آن‌ها این امر به روسیه یک حوزه نفوذ در شرق اروپا خواهد داد.

البته وزیران اروپایی نمی‎خواهند در نشست روز دوشنبه درباره تحریم‌های خاص بحث کنند. در عوض انتظار می‌رود که آن‌ها هشدار‌های قبلی اتحادیه اروپا با محوریت «عواقب سنگین حمله روسیه به اوکراین» را بدون پرداختن به جزئیات تکرار کنند.

سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) الحاق کریمه به روسیه باعث فروپاشی روابط میان اوکراین و روسیه شد، اکنون علی‌رغم ادعای مکرر غرب مبنی بر احتمال حمله از سوی روسیه به اوکراین، مسکو بار‌ها اعلام کرده است که چنین قصدی ندارد و این اتحاد ناتو است که با تحریکات خود بر تنش‌ها در منطقه می‌افزاید.

در تازه‌ترین اقدام، شب گذشته آمریکا، انگلیس و کشور‌های بالتیک متعهد شدند که برای پاسخ به تهدید نظامی روسیه که حدود ۱۰۰ هزار سرباز در امتداد مرز خود با اوکراین جمع‌آوری کرده است، به کی‌یف سلاح بفرستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار