سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: رونق بازارچه‌های مرزی در کشور بویژه سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین اولویت‌های وزارت کشور است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - محسن کوشش تبار  در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان به خوبی توانسته در حوزه اقتصاد خودش را نشان دهد و باید به آن توجه شود، باید ببینیم که برای هر شهرستان در این استان با توجه به مزیت‌های آن چه نوع رشد، پیشرفت و توسعه‌ای مدنظر است.

او گفت: در همین راستا در معاونت اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته و برنامه بلندمدت و حداقل چهار ساله در دستورکار است که در این راستا برنامه‌ریزی می‌شود.

به گفته سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور توجه جدی به حضور سرمایه‌گذاران بویژه سرمایه‌گذاران داخلی در منطقه‌ی ارزشمند سیستان و بلوچستان که تعداد کثیری از هم‌وطنانمان در کشورهای پیرامون حضور دارند بسیار حائز اهمیت بوده که باید تلاش کنیم با معرفی ظرفیت‌های هر بخش از سرمایه‌گذاران بخواهیم که در مجامع مشترک حضور پیدا کنند.

او با اشاره به حضور پررنگ شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: اصلاح الگوی تولید و مصرف به شدت تحت تأثیر شرکت‌های دانش بنیان است.

کوشش تبار  گفت: در بخش رفتارهای نوآورانه در حوزه صنعت نیز در سیستان و بلوچستان جوان‌های بسیار مستعد و خلاقی داریم که هرچقدر پیوند آنان با حوزه صنعت بیشتر شود، کارآیی و اثربخشی و بهره‌وری آنچه را که ما به عنوان محصول خام داریم، می توانند افزایش دهند و فضای سرمایه گذاری بهتری برای سرمایه گذار فراهم کنند.

او با اشاره به برنامه وزارت کشور برای ارتباط با کشورهای دیگر بیان کرد: یکی از اهداف این سفر توجه جدی به بازارچه‌های مرزی بود که به نوعی وزارت کشور متولی این امر بوده و تصمیمات و پیگیری این وزارتخانه حلقه واسط بین دولت و مرزنشینان است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور تصریح کرد: وزیر کشور از بدو ورود به این وزارتخانه نسبت به رونق دادن بازارچه‌های مرزی توجه ویژه‌ای داشت.

او  ادامه داد: مرزنشینان بویژه در سیستان و بلوچستان با توجه به موضوع کم آبی و تغییر اقلیم، باید به تجارت و تجارت مرزی روی آورند که باید زمینه این کار را فراهم کنیم.

کوشش تبار اظهارداشت: در جنوب و شرق کشور جمعیت ۴۰۰ میلیونی در اطراف مرزهای زمینی و ۲۵۰ میلیون نفری در مرزهای جنوبی داریم که فرصت بسیار مستعدی برای سیستان و بلوچستان است.

او  تاکید کرد: ۲۵۰ میلیون نفر جمعیت کشورهای جنوبی خلیج فارس بالاترین درآمد سرانه را داشته و با توجه به اقلیم ایران بیشترین نیاز به محصولات مختلف در بخش کشاورزی صنعت، معدن و پتروشیمی را دارند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان این‌که باید در سیستان و بلوچستان برای استفاده از این فضاها برنامه‌ریزی شود ابراز امیدواری کرد: با درایتی که در حوزه استانداری و معاونت اقتصادی وجود دارد، هر چه زودتر در قالب برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت بتوانیم به فراخور استفاده از آن در و رونق اشتغال که خیلی جدی است، درآمد سرانه مردم را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار