جمعیت پستانداران وحشی علفخوار در مناطق تحت مدیریت استان قزوین بیش از ۲۵ درصد افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان  قزوین - عبدالحسین مظفری معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: سرشماری زمستانه پستانداران شاخص علفخوار در مناطق تحت مدیریت استان به روش مشاهده مستقیم در ۶ منطقه شامل مناطق حفاظت شده الموت، طارم سفلی و باشگل همچنین مناطق شکار ممنوع الموت شرقی، الموت غربی و آوج- آبگرم انجام شد.

مظفری، هدف از این سرشماری را برآورد جمعیت پستانداران وحشی علفخوار، وضعیت گروه‌های سنی وحوش، نسبت جمعیت زادآور، اطلاع از وضعیت زاد و ولد و مرگ و میر، بررسی عوامل تهدید و نقاط ضعف و قوت مدیریت مناطق و انجام تحلیل‌های کیفی و کمی از وضعیت زیستگاه‌های استان در سیاستگذاری و مدیریت وحوش شاخص استان از جمله قوچ و میش، کل و بز و آهو بیان کرد.

به گفته وی، در مجموع ۴ هزار و ۴۸۶ رأس از گونه‌های شاخص جانوری شامل آهو، کل و بز و قوچ و میش در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان مشاهده و آمار برداری شدند.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: مجموع جمعیت گونه‌های شمارش شده در سال ۱۴۰۰ نسبت به پارسال، بیش از ۲۵ درصد رشد داشته است.

مظفری اعلام کرد: استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده به نام‌های باشگل، الموت و طارم سفلی با وسعت ۱۲۸ هزار و ۷۹۱ هکتار و ۴ منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت شرقی، الموت غربی، آوج و اله آباد با وسعت ۳۳۵ هزار و ۴۱۴ هکتار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار