رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، ۵۳ طرح شاخص کشاورزی در این استان افتتاح می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان  قزوین - رضا افلاطونی گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، ۵۳ طرح شاخص کشاورزی در این استان افتتاح می‌شود که برای اجرای این طرح‌ها در مجموع بیش از هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی، تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هزینه شده است.

 این طرح‌ها شامل ۳۱ طرح در حوزه آب و خاک و سامانه‌های نوین آبیاری، هشت طرح باغبانی، پنج طرح آبخیزداری، سه طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، سه طرح دام و طیور، ۲ طرح شیلات و آبزی پروری و یک طرح در حوزه دامپزشکی است.

با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال برای ۶۱۲ نفر شامل ۲۷۰ نفر به صورت مستقیم و حداقل ۳۴۲ نفر به صورت غیرمستقیم در استان فراهم می‌شود.

در مجموع ۳ هزار و ۶۳ خانوار روستایی از مزایای بهره‌برداری از این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

 غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده معزز شهدا، برگزاری مراسم جشن انقلاب اسلامی و افتتاح طرح‌های بخش کشاورزی در شهرستان‌های تابعه برخی از مهمترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در راستای گرامیداشت دهه مبارک فجر سال جاری خواهد بود.

استان قزوین در بخش کشاورزی دارای حدود ۸۰ هزار بهره بردار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار