در پی بالاگرفتن تنش‌های سیاسی، مشاور امنیت ملی آمریکا با سفرای امارات متحده عربی و عربستان در واشنگتن دیدار و گفتگو کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان- جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا همزمان با تشدید اوضاع در یمن با سفرای امارات متحده عربی و عربستان در واشنگتن دیدار کرد. 

در دیدار جیک سالیوان با یوسف العتیبه، سفیر امارات و ریما بنت بندر آل سعود، سفیر عربستان در مورد حملات نیرو‌های مردمی یمن به مناطق مختلف امارات و عربستان و چگونگی برخورد با آن گفتگو کرد.

سفرای هر دو کشور با همراهی سالیوان بر لزوم همکاری‌های مشترک برای پاسخگویی به حملات نیرو‌های یمنی تاکید کردند. سالیوان بار دیگر بر تعهد آمریکا برای حفظ امنیت امارات و عربستان و حفظ جان ده‌ها هزار آمریکایی که در این کشور‌ها زندگی می‌کنند تاکید کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین بر تعهد واشنگتن به حمایت از تلاش‌های سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ در یمن از طریق گفتگو‌های سیاسی تاکید کرد.

سالیوان در این باره گفت: تمامی طرف‌های درگیر باید به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی برای رعایت حقوق بشردوستانه متعهد باشند.

در روز‌های اخیر چندین بار نیرو‌های یمن توانسته اند در پاسخ به سال‌ها تجاوز امارات و عربستان به عمق این دو کشور حمله کنند. آمریکا و رژیم صهیونیستی از پیشرفت نیرو‌های یمن در جنگ و تغییر معادلات این جنگ به سختی در هراسند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار