مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای حمله روز گذشته به ابوظبی را که موجب کشته شدن ۳ تن شد به شدت محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان-   آمریکا حمله موشکی و پهپادی نیروهای مردمی یمن به ابوظبی را به شدت محکوم کرد. 

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در یک بیانیه اعلام کرد: آمریکا برای پاسخ به این حمله تروریستی با امارات و متحدان بین المللی خود همکاری خواهد کرد.

به گفته خبرگزاری رویترز، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این بیانیه تاکید کرد: ما به تعهد خود برای حفظ امنیت در امارات پایبندیم و در کنار امارات برای مبارزه با تمامی تهدیدات علیه قلمرو این کشور ایستاده ایم.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز در تماس با همتای اماراتی خود این حمله تروریستی را به شدت محکوم و تاکید کرد: آمریکا همواره در کنار امارات خواهد ایستاد.

همزمان با شنیده شدن صدای انفجار‌های شدید در منطقه صنعتی المصفح شهر ابوظبی، پایتخت امارات، خبرگزاری وام اعلام کرد ۳ تانکر سوخت در این منطقه صنعتی آتش گرفته و حریق در محوطه فرودگاه بین المللی ابوظبی رخ داده است.

پلیس ابوظبی گفت: تحقیقات اولیه حاکی از کشف اجسام پرنده کوچکی است که ممکن است باعث انفجار شده باشد.

در پی وقوع این حمله تمامی پرواز‌های فرودگاه بین المللی ابوظبی به حالت تعلیق درآمد. تاکنون از میزان خسارات به بار آمده اطلاعاتی در دسترس نیست.

کارشناس نظامی اماراتی در گفتگو با الجزیره در پاسخ اینکه چرا برای جلوگیری از هدف قرار گرفته شدن مناطق حیاتی در امارات هیچ اقدامی صورت نگرفت، اعلام کرد: سامانه‌های پدافندی امارات در حالت آماده باش نبودند و پهپاد‌ها به مناطق مختلف در ابوظبی اصابت کرده اند.

شبکه تلویزیونی العهد نیز اعلام کرد: انفجار اول در نزدیکی مخازن و انبار‌های شرکت نفتی ادنوک و انفجار دوم در فرودگاه بین المللی ابوظبی رخ داده است.

نیرو‌های یمنی دو هفته قبل نیز یک کشتی اماراتی را در ساحل الحدیده متوقف کردند که ابتدا ائتلاف سعودی مدعی شد کشتی باری حامل تجهیزات پزشکی است، اما ارتش یمن ویدئو‌هایی از این کشتی منتشر و اعلام کرد که حامل تسلیحات نظامی برای اهداف خصمانه علیه یمن بوده است.

ائتلاف سعودی نیز در ادامه این رسوایی، یک کشتی و ۲ نفتکش یمنی حامل سوخت را توقیف کرد و با انتشار ویدئویی از یک فیلم جعلی مدعی شد انصارالله بندر الحدیده را به محل ذخیره موشک‌های خود تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۸ دی ۱۴۰۰
ارباب حمله به نوکر را محکوم کرد
آخرین اخبار