۱۳ متولی حوزه زنان داریم

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به وجود ۱۳ ارگان متعدد برای رسیدگی به مسائل زنان و عدم تخصیص بودجه مجزا به معاونت زنان را از مشکلات موجود در این مسیر عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: جذب اعتبار از دستگاه‌های دولتی برای رسیدگی به امور زنان یکی از مسائل دشوار بود که انجام شده است.

خزعلی می گوید در گذشته برای تخصیص ۱۲ هزار میلیارد اعتبار برای توانمندی سازی زنان با مشکل مواجه بودیم که  ما در معاونت امور زنان این بودجه را تامین کردیم.

به گفته معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، از اشکالاتی که زنان سرپرست خانوار دارند این است که ۱۳ متولی در حوزه زنان سرپرست خانوار را داریم که باید با محوریت معاونت زنان به آنها رسیدگی شود. دومین موضوع  قوانین هستند که باید در حوزه زنان تصویب شود که در چند سال اخیر مورد موافقت قرار نگرفته است. اما این برنامه‌ها نیاز به مصوبه مجلس ندارد، چون برنامه عملیاتی دارد. مشکل دیگر عدم تخصیص اعتبار مجزا به معاونت زنان است. 

وی ادامه داد  طرح جامعی برای کسب و کار مبتنی بر ایجاد پایدار اشتغال با نگاه به خانواده تنظیم شده که پایداری مشاغل طی ۴ سال مورد توجه قرار گرفته است. براساس این طرح ازدواج دهه شصتی‌ها و ارائه تسهیلات برای پیشگیری از خودسرپرستی این زنان در دستور کار قرار گرفته است، همچنین اشکالاتی در ارائه وام‌های خوداشتغالی ۵۰ میلیون تومانی وجود داشت که بعضاً افراد به ۳ ضامن نیاز داشتند، اما اکنون این وام‌ها به صورت قرض الحسنه و با یک ضامن ارائه می‌شود.

معاون رئیس جمهور معتقد است که با همکاری بانک مرکزی مقرر شده کارآفرینانی که زنان سرپرست خانوار را به کار می‌گیرند، بتوانند تسهیلات دریافت کنند. همچنین جذب اعتبار از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی یکی دیگر از موضوعاتی است که در دستور کار قرار گرفته است. در این میان با توجه به اینکه نیمی از زنان سرپرست خانوار در بازه سنی ۵۵ الی ۶۰ سال قرار دارند، از این رو ایجاد اشتغال برای فرزندان آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار