رئیس اداره بهزیستی شهرستان درمیان گفت: مشکل ۵ ساله روال اداری برای واگذاری زمین به معلولان و بیماران خاص حل شد اما مشکل پرداخت تسهیلات اشتغالزایی همچنان باقی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - حسینی مقدم  گفت: هفته گذشته قرار داد واگذاری زمین به معلولان و بیماران خاص تحت حمایت بهزیستی درمیان منعقد و همچنین با پیمانکار  قرار داد ساخت منعقد شد .

پنج سال پیش در جلسه‌ای برای واگذاری زمین به معلولان و بیماران خاص تحت پوشش بهزیستی با توجه به نوع بیماری آن‌ها مقرر شد راه و شهرسازی زمین واگذار کند، اما از آن جایی که باید این زمین‌ها از منابع طبیعی گرفته و وارد محدوده شهر می‌شد روال اداری مانع از انجام این کار شد.

اکنون با گذشت پنج سال  روال کار اداری که مانع از انجام این کار بود نیز از بین رفت و مقدمات کار برای واگذاری زمین به معلولان و بیماران خاص درمیان انجام شد.

به گفته او یک هزار و ۳۵۰ معلول تحت حمایت بهزیستی در شهرستان درمیان وجود دارد و یکی از مهم‌ترین مشکل آن‌ها پرداخت با تأخیر تسهیلات بانکی برای اشتغال است.

حسینی مقدم می گوید: با وجود اینکه برای پرداخت نشدن تسهیلات توسط بانک عامل با بازرسی استانداری مکاتبه کرده‌ایم همچنان پرداخت تسهیلات مربوط به اشتغال معلولان با مشکل مواجه است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان درمیان گفت: چون تسهیلات مورد نظر از تسهیلات تکلیفی است بانک‌ها به راحتی اقدام به پرداخت آن نمی‌کنند و از معلولان می‌خواهند دو یا سه ضامن ارائه کنند و از آن جایی که فرد معلول برایش آوردن دو یا سه ضامن دشوار است پرونده‌های معلولان در بانک عامل مانده و تسهیلات پرداخت نمی‌شود.

او گفت: وقتی هم که با پرداخت تسهیلات موافقت می‌شود، چون درصدی از این تسهیلات آزاد می‌شود به درد کشاورز معلولی که می‌خواهد با آن در این زمینه اقدامی انجام دهد، نمی‌خورد.

حسینی مقدم با گفت: مسئولان باید پرداخت تسهیلات به معلولان، زنان سرپرست خانواده و نیازمندان را تسهیل کنند تا معلولان کشاورز حاشیه مرز برای گرفتن تسهیلات اشتغالزایی با کمترین مشکل مواجه شوند.

 

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.