لزوم تسریع در تکمیل طرح پایاب سد سهند

نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی از کندی اجرای طرح پایاب سد سهند انتقاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -  سیدحمزه امینی در جمع اهالی روستای عزیز کندی گفت: از ۸ هزار هکتار پایاب سد سهند فعلا ۳ هزار هکتار آن بهره‌برداری شده و هنوز برای ۵ هزار هکتار آن کاری صورت نگرفته است.

 نرخ ۲۴.۵ درصد بیکاری منطقه هشترود  است، اگر این ۵ هزار هکتار پایاب سد سهند بهره برداری شود در هر هکتار حداقل برای ۴ نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

 قرار بود از این سد برای آب شرب شهر هشترود آبرسانی شود، ولی این سد آبگیری شده، اما متاسفانه هنوز هیچ اقدامی نشده است.

 کشاورزان هشترود در انتظار دریافت پول زمین‌های خود از وزارت راه هستند ،حدود سه سال از کوبیدن زمین‌های کشاورزی مردم هشترود و ساخت آزادراه هشترود - مراغه گذشته، اما وزارت راه و شهرسازی هنوز پول کشاورزان را پرداخت نکرده است.

علیرضا توری فرماندار شهرستان هشترود هم به وجود بقعه بایزید بسطامی که جزء آثار باستانی شهرستان محسوب می‌شود اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن این بقعه در روستای عزیز کندی و کنار آزاد راه پیامبر اعظم (ص) می‌تواند به قطب گردشگری منطقه شود.

متاسفانه میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان نسبت ایجاد و احداث راه دسترسی و تعیین و تکلیف زمین‌های اطراف کشاورزان اقدام نکرده است.

با ایجاد این منطقه، علاوه بر ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه می‌توان با ایجاد بازارچه صنایع دستی در اطراف بقعه به رونق این روستا نیز کمک کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.