استفاده از ظرفیت گردشگری در توسعه و رونق اقتصادی شهرستان اسکو

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی خواستار استفاده از ظرفیت گردشگری این شهرستان در توسعه و رونق اقتصادی این شهرستان شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، دکتر فرهنگی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در مراسم معارفه و تکریم فرماندار شهرستان اسکو تسریع در اجرای عملیات احداث مجتمع اداری در این شهرستان را خواستار شده و با اشاره به افق جمعیتی این شهرستان گفت: در راستای افزایش خدمات دهی به مردم و تسهیل امور اداری ایجاد مجتمع اداری در این شهرستان مهم بوده و باید در این زمینه اقدامات فوری انجام گیرد تا مردم از خدمات دولتی به نحو احسن و مطلوب و در سریعترین زمان ممکن برخوردار شوند.

اوبا اشاره به استقرار متقاضیان مسکن بواسطه احداث بیشترین حجم مساکن مهر و طرح ملی مسکن استان در شهر سهند، شهرستان اسکو را یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق آذربایجان شرقی برشمرد و بر لزوم توجه جدی برای توسعه این منطقه تاکید کرد.

او پیگیری، تکمیل و توسعه شهرک صنعتی اسکو، پیگیری اجرای طرح قطار شهری در شهر جدید سهند و اتصال ان به قطار شهری تبریز و تسریع در اجرای اتوبان ارومیه -تبریز را یکی از شاخص‌های توسعه این شهرستان برشمرد و گفت: شهرستان اسکو پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی خوبی دارد که با پیگیری، تعامل و همکاری می‌توان از آن‌ها بهره گرفته و شاهد توسعه و رونق اقتصادی این شهرستان باشیم.

پزشکیان دیگر نماینده این حوزه انتخابیه بر ضرورت استفاده از ظرفیت مردمی در مشارکت و سرمایه گذاری‌های منطقه‌ای تاکید کرد و گفت: باید با توزیع عادلانه فرصت‌ها و استفاده از پتانسیل‌های موجود و بهره گیری از علم، باور و اعتقاد نسبت به توسعه و آبادانی شهر خود اقدام کرده و سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری نموده و از آن‌ها حمایت و موانع موجود را رفع نماییم.

تراب محمدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم شهرستان اسکو را دارای ظرفیت‌های بیشمار از نظر گردشگری و صنایع دستی برشمرد و افزود: شهرستان اسکو علاوه بر ظرفیت فرهنگی از نظرتنوع صنایع دستی بعنوان یکی از شهر‌های فعال صنعتی در این زمینه بشمار رفته و پتانسیل گردشگری و صنایع دستی قوی و بالقوه‌ای دارد که نیاز است مدیریت جدید این شهرستان این ظرفیت را به بالفعل تبدیل کرده و بخش اعظمی از اقتصاد شهرستان را رونق بخشد.

همچنین توجه ویژه به استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان این شهرستان تاکید کرد و افزود: با توجه به تنوع جمعیتی در این شهرستان بویژه در شهرجدید سهند لازم است با گردآوری این ظرفیت‌ها در توسعه شهرستان قدم برداشته و شاهد رونق اقتصادی و توسعه فرهنگی در این منطقه باشیم.

در این مراسم حسین فیروزی به عنوان فرماندار جدید شهرستان اسکو معرفی و از زحمات بابک رضی منش در طول ۳۴ ماه سکانداری فرمانداری این شهرستان تقدیر شد.

گفتنی است حسین فیروزی قبلا به عنوان بخشدار مرکزی اسکو و معاون فرماندار این شهرستان نیز خدمت کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.