علی النقر گفت: سران رژیم اشغالگر اسرائیل بر این گمان باطل هستند که می‌توانند مسیر فکری و عملی جنبش‌های مقاومت در منطقه را رهگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - چند روز پیش و همزمان با دوازدهمین سالگرد ترور «محمود المبحوح» از فرماندهان ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در دبی به دست موساد، صهیونیست‌ها اطلاعات جدید و شوکه‌کننده‌ای درباره نحوه ترور این فرمانده برجسته مقاومت غزه منتشر کردند.  محمود المبحوح یکی از فرماندهان رده بالای حماس و یکی از بنیانگذاران کتائب عزالدین القسام بود که طراحی و اجرای دو عملیات اسارت دو نظامی صهیونیستی در سالهای ۱۹۸۸ و ۱۹۸۹ را در کارنامه مبارزاتی خود داشت.

نشریه نظامی صهیونیستی «اسرائیل دیفنس» در تازه‌ترین گزارش خود با اشاره به این‌که موساد المبحوح را با علم به اینکه او یکی از رهبران نظامی حماس است، مایه نگرانی می‌دانست، از سرنخ‌های جدیدی در این جنایت پرده برداشت و از ابعادی از کار موساد و ناکامی‌های عملیاتی آن که با این ترور فجیع همراه شد، خبر داد.

«آیال رینکو» کارشناس نظامی اسرائیلی به نقل از منابع بلندپایه امنیتی در تل آویو که خواستند نامشان فاش نشود، گفته است که المبحوح «در ژانویه ۲۰۱۰ به امارات رسید. او هرازگاهی به این کشور که مرکز تجارت در خاورمیانه محسوب می‌شود و تجار در سراسر جهان به سوی آن روانه می‌شوند، سفر می‌کرد.

این کارشناس امنیتی رژیم صهیونیستی افزود: المبحوح از فعالان باسابقه، رزمنده‌ای با تجربه اطلاعاتی و عملیاتی گسترده و مسئول هماهنگی ارسال تسلیحات به غزه بود، اما از همراه کردن محافظان امنیتی با خود در دبی خودداری می‌کرد و اطلاعات انجام این عملیات برای موساد کاملا دقیق بود و احتمالا ایمیل او هک شده بود؛ بنابراین از قبل اطلاعات مربوط به تحرکات مورد انتظار او مشخص شده بود. جوخه ترور در میدان راه‌اندازی شد و هتل و اطراف آن به خوبی مورد بررسی قرار گرفت، راه های دسترسی و عقب نشینی از آن، فعالیت در داخل آن، شکل ظاهری و نحوه دسترسی به طبقات و سیستم دوربین‌های مداربسته موجود در آن مورد مطالعه قرار گرفته بود.

به بهانه این رویداد، در گفت‌وگو با «علی النقر» نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی، اهداف رژیم صهیونیستی از ترور فرماندهان حماس و مقاومت، منابع ترس این رژیم و تاثیر این ترورها بر روند مقاومت را بررسی کرده ایم که در ادامه جزئیات این گفت‌وگو را می خوانید: 

سوال: علت اقدام رژیم صهیونیستی در ترور فرماندهان مقاومت چیست و چه اهدافی را از این اقدام جنایتکارانه دنبال می کند؟

علی النقر: ۷۵ سال از کاشت غده سرطانی اسرائیل در خاک فلسطین می‌گذرد و رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی آن از خون زنان و کودکان و جوانان شهید فلسطینی تغذیه کرده است و با همین جنایت، گروه‌های یهود در خاک فلسطین متحد شدند. ماهیت جنایتکار این رژیم از بدو تاسیس تا امروز خود را نشان داده است و در آینده نیز همچنان با همین ماهیت ادامه خواهد یافت، اما به زودی ریشه آن خشکانده خواهد شد.

سران رژیم اشغالگر اسرائیل بر این گمان باطل هستند که جنبش های مقاومت در منطقه را درک می‌کنند و می توانند مسیر فکری و عملی آنان را رهگیری کنند اما در حقیقت آنها تا این لحظه هیچ مفهومی از مقاومت در منطقه و حتی در جهان را درک نکرده اند. سران اسرائیلی گمان می‌کنند با هدف قرار دادنِ به ویژه فرماندهان مقاومت می توانند باعث از هم گسیختگی و عدم انسجام اردوگاه مقاومت شوند اما این خوانش نادرست ناشی از کوته بینی و فهم اشتباه آنها از موضع و تحرکات جنبش های مقاومت و نحوه تاسیس و شکل گیری آنهاست.

ترور رهبران حماس، ناشی از کوته بینی و فهم غلط اسرائیل از مقاومت است

سوال: ترور رهبران مقاومت چه تبعاتی برای دشمن صهیونیستی دارد؟

علی النقر: ما امروز از امتی صحبت می کنیم که فرماندهان آن شهدا هستند و هر فرمانده ای که ترور می شود، هزاران هزار فرمانده آماده و آموزش دیده و توانمند دیگر بر جای می گذارد که قادر به فرماندهی جنگ و ادامه مسیر مبارزه تا تحقق هدف اصلی یعنی ازاد سازی خاک فلسطین و تشکیل کشور عدالت است. پایه و اساس عقیده جنبش های مقاومت ریشه کن کردن اشغال و اخراج اشغالگران از خاک سرزمینی است و بنابراین مهمترین تبعات این ترورها این است که ملت فلسطین را برای آزادسازی خاک خود از چنگال اشغالگران مصمم تر می کند.

سوال: آیا این ترورها بر عملکرد محور مقاومت و رسیدن آن به اهداف خود تاثیر خواهد گذاشت؟

علی النقر: درباره میزان تاثیر ترور فرماندهان بر عملکرد محور مقاومت به دو آیه شریفه قرآن کریم استناد می کنم که «وَيَمْكُرُونَ وَيَمْكُرُ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ: و آنها (با تو) مکر می‌کنند خدا هم (با آنها) مکر می‌کند و خدا بهتر از هر کس مکر تواند کرد». (انفال/ ۳۰) و همچنین آیه : «إِنْ تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا يَرْجُونَ: اگر شما به رنج و زحمت می‌افتید آنها نیز (از دست شما) رنج می‌کشند با این فرق که شما به لطف خدا امیدوارید و آنها امیدی ندارند».

به گواهی این آیات شریفه اگر ما از فقدان فرماندهان عالی قدر رنج می بریم، آنها از تاثیر این فقدان رنج می برند به این معنا که هنگامی که «حاج عماد مغنیه» در لبنان به شهادت رسید، «سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب الله گفت که عماد هزاران مبارز آماده برای شما به یادگار باقی گذاشته است. درست است که آنها جسم عماد مغنیه را از بین بردند، اما راه او هزاران رزمنده تربیت کرده است.

همچنین هنگامیکه «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» فرماندهان والامقام مقاومت به شهادت رسیدند، در واقع ما فقط جسم آنها را از دست دادیم، اما روح این شهدا و عزم و اراده برای انتقام از خون آنان بزرگتر شد و اگر کسی کوچکترین تردیدی نسبت به راه این فرماندهان بزرگ داشت، پس از شهادت آنان به یقین تام و صد در صدی نسبت به خون تبدیل شد.

بنابراین دشمن با چنین اقدام بزدلانه ای بار دیگر به ما اراده ای مضاعف برای ثبات قدم و در مسیر و اراده ای جدی برای انتقام از خون شهدا بخشید تا وارد مرحله جدیدی از آزادسازی مسجد الاقصی شویم و رژیم صهیونیستی را اخراج کرده و گروه های یهود را به خانه هایشان بازگردانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
احسنت
مقاومت یک تفکر قوی و پایدار ، فطری و الهی است
و از راه دلها وارد میشود
و به اذن الهی با بصیرت.. و تعقل.. ، پیروزی نهایی را پیش رو دارد.


هیهات من الذله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
ترور رهبران حماس، ناشی از کوته بینی و فهم غلط اسرائیل از مقاومت است این جمله یعنی چی ؟
Lebanon
Ali Nakar
۲۱:۱۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
منظور از اين مقاله اين است كه آنان كه خودشان را رهبران رژيم صهيونيستي مي دانند و در جايگاه ترسيم استراتژيها و تصميمات كلان هستند نمى دانند كه با چه كسانى در محور مقاومت روبرو هستند. و فكر مى كنند كه اگر يكى از فرماندهان را هدف قرار دهند اين يك پيروزى براى آنهاست. اين كوته بيني آنها را نشان مى دهد چرا که معنی امتی که رهبرانشان شهدایشان هستند و تأثیر شهدا در ادامه ی راهشان را درک نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
تا حماس رسما دین شیعه رو به عنوان یکی از ادیان رسمی اسلام به رسمیت نشناسه ما هیچ کمکی به حماس نمیکنیم
Lebanon
Ali nakar
۲۱:۲۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
به نظر من ما در محور مقاومت زیر چتر آزادی قدس جمع شده ایم. و این بر همه ی ما واجب است و همچنین در اين مقطع کمک هر جزء اين مجموعه وقتى كه با دشمن صهيونيستي مى جنگد بر بقيه واجب مى باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
چرا خودتون گول میزنید درست مثل شهید کردن سردار سلیمانی ترور این افراد امکان پدیر نیست مگه رخنه در شبکه اطلاعاتی و امنیتی و وجود خائنین ترور فقط ی شخص نیست ضربه به امنیت هست
Lebanon
Ali nakar
۲۱:۲۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
سوالتان را متوجه نشدم لطفا توضيح بدهيد
آخرین اخبار