استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:اقدامات وزارت نفت در منطقه سرخون، کوتاه‌مدت و مسکن‌گونه است.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - غلامعلی حیدری گفت: فرسودگی لوله انتقال نفت مارون در منطقه سرخون از توابع شهرستان اردل هر ساله مشکلات و حوادث بسیاری از جمله ترکیدگی لوله، آتش‌سوزی، آلودگی محیط‌زیست، آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی را در پی دارد، اقدامات وزارت نفت کوتاه‌مدت و مسکن‌گونه است.

باید تدبیری برای حل این مشکل اندیشیده شود؛ وزارت نفت مشکل "سرخون" را ریشه‌ای برطرف کند.

از دهه ۶۰ تاکنون مردم منطقه سرخون دلشان خون شد از بس فریاد برآوردند و کسی نشنید، خط لوله نفتی که از این منطقه می‌گذرد به جای اینکه نعمت باشد برای این مردم مصیبت شده است.


بیشتر بخوانید

  •  

۲۳ آذر ماه سال ۱۳۹۹ بود که پیر، جوان و کودکان سرخون شاهد سوختن و آب شدن دیار خود بودند، بله باز هم خط لوله انتقال نفت مارون دچار شکستگی و حریق شد.

خسارت فراوانی به محیط زیست، منایع‌طبیعی، آب‌های سطحی و زیر زمینی، اراضی کشاورزی و حتی مزارع شیلات وارد آمد، اما این اتفاق تازه نبود، چندین بار خط لوله نفت دچار شکستگی شده است و مردم جز دریافت سختی و مشقت چیز دیگری دریافت نکردند.

خسرو کیانی سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: از دهه ۶۰ تا کنون چهارمین بار است که نفت در سرخون روانه می‌شود، از کار اصولی غفلت شده چرا که این خط لوله ملی است و خیلی از موارد در حیطه اختیارات استان نیست.

محمود کیانی فرماندار اردل با اشاره به آلودگی نفتی سرخون به‌عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات این شهرستان گفت: ۷ کیلومتر از لوله خط انتقال نفت مارون در سرخون اردل تعویض و جابه جا شده است.

آلودگی نفتی سرخون در خط لوله خط انتقال نفت مارون هر چند سال یک‌بار رخ می‌دهد و این حادثه در دهه اخیر ۲ مرتبه تکرار شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار