رئیس منابع آب شهرستان کهگیلویه گفت: با اجرای پروژه آبرسانی به دهدشت غربی پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیرکشت محصولات زراعی می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - سید هادی خاضع گفت:  اجرای پروژه عظیم آبی آبرسانی به دهدشت غربی با هدف تامین آب اراضی دهدشت غربی شامل روستاهای لیر بزرگ، لیر کوچک و حوزه چنگلوا آغاز شده است .

او گفت: مرحله اولیه این طرح شامل ایستگاه پمپاژ ثانویه، مخزن پنج هزار متر مکعبی، محوطه سازی و قسمتی از خط انتقال می شود که  در حال حاضر حدود ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خاضع عملیات مرحله دوم این پروژه را شامل  سد انحرافی، آبگیر و اصلاح پمپاژ اولیه  برشمرد و  پیش بینی کرد با توجه به سفر هیات دولت و در اولویت قرار گرفتن این طرح روند اجرایی آن  تسریع شود.

پیش تر معاون عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز گفته بود که پارسال ۵۴ میلیارد ریال برای تسریع در روند اجرایی پروژه آبرسانی به اراضی حومه غربی دهدشت تخصیص یافته است.

کیامرث حاجی زاده گفت: تاکنون از این میزان اعتباز که از محل ملی و استانی بوده ۱۴۰ میلیارد ریال به پروژه تزریق شده که نقش مهمی در پیشبرد روند پروژه داشته است .

او گفت: این پروژه از سال ۹۰ آغاز به کار کرده است که به دلیل عدم تخصیص منابع مالی کافی رشد خوبی نداشته است و همچنین  حدود  سه سال پروژه آبرسانی به حومه غربی دهدشت به دلیل کمبود اعتبار تعطیل شده بود.

حاجی زاده گفت: با دستور استاندار، تعامل نماینده شهرستان های کهگیلویه و بهمئی و چرام و لنده و پیگیری ‌های مستمر از سازمان برنامه و بودجه کشور، آب منطقه‌ای استان و وزارت نیرو علاوه بر جذب اعتبارات یک سال گذشته در سفر ریاست جمهور اعتبار خوبی نیز برای این طرح در نظر گرفته شد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امید است با برنامه ریزی منظم یک خط آن به عنوان مرحله اول در موعد مناسب و در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

شهرستان کهگیلویه با ۱۵۳هزار تن جمعیت بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که درصد کمی از این اراضی آبی است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.