سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: روند ایجاد شورای اسلامی کار و رفع مشکلات صنفی و شغلی کارگران کارخانه کاشی و سرامیک حافظ آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مصطفی هاشمی در حاشیه بازدید از کارخانه کاشی و سرامیک حافظ واقع در شهرستان زرقان گفت: بازدید از خط جدید تولید کاشی‌های ۸۰ در ۱۶۰ سانتی متری این واحد تولیدی صورت گرفت و این خط تولید در سطح کشور منحصر به فرد است و به دلیل سرعت و سهولت در کار بازار خوبی برای این محصول پیش بینی می‌شود.

او گفت: در این بازدید در خصوص اجرای مقررات ایمنی و قانون کار و نحوه تشکیل شورا‌های اسلامی کار و مزایای تشکیل این شورا نیز بحث و تبادل نظر شد.

هاشمی گفت: موانع پیش روی این واحد تولیدی نیز بررسی و مقرر شد در کار گروه‌های مختلف در سطح استان با هدف رونق تولید این کارخانه موارد منعکس و بررسی شود.

حافظ در مسیر قرارگیری در جایگاه برترین‌های صنعت کاشی ایران

مدیرعامل کارخانه کاشی و سرامیک حافظ نیز در حاشیه این بازید گفت: سال ۹۷ فعالیت مجدد این کارخانه با یک خط تولید کاشی آغاز شد.

امیرمصطفی اعرابی پور گفت: مجموع سرمایه گزاری سالیان اخیر در این مجموعه حدود هزار میلیارد تومان بوده و ۷۰۰ نفر نیز بصورت مستقیم در این واحد تولیدی مشغول کار شدند.

او گفت: پیش بینی می‌شود که با ایجاد خطوط تولید جدید تا حدود ۲ ماه آینده این کارخانه در جایگاه برترین‌های ایران در این صنعت قرار گیرد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان زرقان نیز گفت: بازدیدی از خط تولید کارخانه حافظ صورت گرفت که بیش از ۷۰۰ کارگر در این مجموعه مشغول کاراند.

سمیه رفیعی با بیان اینکه رصد مشکلات کارگران و واحد‌های تولیدی در دستور کار این اداره قرار دارد، گفت: این اقدام به این دلیل صورت می‌گیرد که هیچ زمان شاهد بروز مشکلات و یا اعتصابات کارگری نباشم که در این راستا با مدیریت کارخانه کاشی حافظ در خصوص ایجاد شورای اسلامی کار که یکی از اولویت‌های این واحد است رایزنی و مقرر شد که اقدامات لازم در راستای تاسیس این شورا صورت گیرد.

او گفت: رعایت اصول ایمنی و بازرسی همراه با رشد چرخه تولید و شکوفایی اقتصادی امر مهمی است که لزوم رعایت آن در این واحد تولیدی بررسی و مقرر شد مشکلات موجود این واحد تولیدی به مدیریت ابلاغ شود تا رفع آن در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسئول گفت: همچنین مقرر شد که مسائل مربوط به بازنشستگی و مشاغل سخت و زیان آور کارگران رسمی کارخانه حافظ که به تعویق افتاده با ارایه اسناد و مدارک ظرف ۱ هفته آینده بررسی و نتیجه آن اعلام شود.

رفیعی گفت: ایجاد خط تولید جدید در این واحد تولیدی به اشتغالزایی جدید و مستقیم حدود ۲۰۰ نفر منجر می‌شود.

شهرستان زرقان در فاصله حدود ۲۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار