۱۰۰ واحد مسکن مددجویی در استان اردبیل احداث می‌شود

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل گفت: برای ساخت ۱۰۰ واحد مسکن مددجویی در سطح استان تفاهم نامه همکاری با همیاری کمیته امداد و سپاه منعقد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - حسین دشتی گفت: تفاهمنامه همکاری بین کمیته امداد و سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به منظور ساخت ۱۰۰ واحد مسکن مددجویی در سطح استان اردبیل منعقد شد تا خانواده‌های تحت حمایت فاقد مسکن، از منزل مناسب بهره‌مند شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل در دیدار با فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان و با حضور رئیس بسیج سازندگی، رئیس بسیج ادارات و سایر مسئولان گفت: تفاهمنامه همکاری با سپاه حضرت عباس (ع) به منظور ساخت ۱۰۰ واحد مسکن مددجویی به امضا رسید و تلاش داریم خانوار تحت حمایت شناسایی شده هرچه سریع‌تر در خانه‌های خود اسکان یابند.

دشتی گفت: براساس تفاهمنامه، بسیج سازندگی استان در سطح روستا‌ها و مناطق محروم منازل مناسبی را به متراژ ۵۰ متر مربع خواهد ساخت که همکاری‌ها هرچه بیشتر باشد در این زمینه می‌تواند بخش مهمی از نیاز‌های اساسی خانوار تحت حمایت را برطرف کند.

او می‌گوید: برای هر واحد مسکونی ۶۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض در اختیار خانوار تحت حمایت روستایی قرار می‌گیرد و از طرف بنیاد مسکن نیز ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: تامین مسکن مناسب برای مددجویان تحت حمایت به طور جدی دنبال می‌شود که همکاری و همیاری سپاه، بسیج، بنیاد مسکن و کمک‌های مردمی موجب شده است تا این امر سرعت بیشتری بگیرد.

دشتی ضمن قدردانی از حمایت‌ها و اقدامات سپاه حضرت عباس (ع) که همواره در خدمت‌رسانی به محرومان نقش بسزایی ایفا می‌کنند گفت: گام‌های بسیار موثری برای رفع محرومیت به خصوص در مناطق محروم انجام یافته که ادامه این روند روحیه نشاط و شادابی اقشار آسیب‌پذیر را افزایش خواهد داد.

او گفت: روحیه جهادی موجب شده است تا فعالیت‌ها به سرعت پیش رفته و نیاز‌های اساسی فقرا و نیازمندان رفع شود و این اقدامات لبخند رضایت را بر چهره نیازمندان می‌نشاند و همبستگی اجتماعی را ارتقا می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل می‌گوید: تهیه مسکن مناسب برای اقشار آسیب‌پذیر یکی از برنامه‌ها و خدمات مهم کمیته امداد است که رفع مشکل مسکن، مهم‌ترین دغدغه مددجویان را برطرف می‌کند تا مسیر توانمندسازی و خودکفایی آن‌ها هموارتر شود.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از خدمات کمیته امداد در یاری‌رسانی به خانوار بی‌بضاعت جامعه تشکر کرد و گفت: سپاه و بسیج همواره در کنار مردم و مخصوصا فقرا و مستضعفان قرار دارد که خدمتگزار بی‌منت آن‌ها هستیم.

سردار غلامحسین محمدی‌اصل گفت: توزیع سبدکالا و یاری‌رسانی به نیازمندان در قالب پویش «کمک مومنانه»، در روز‌های کرونا، خود را موظف دانستیم تا بخشی از نیاز‌های ضروری مستمندان را با یاری کمیته امداد، بهزیستی، گروه‌های جهادی و مردم نیکوکار استان برطرف کنیم که گام‌های بسیار موثری در این زمینه برداشته شده است.

او گفت: باید در مناطق محروم، محلات کم برخوردار و نقاط مرزی بیش از پیش برای ریشه‌کنی فقر و کمک به توسعه چنین مناطقی اقدام شود و کار‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است که افزایش همیاری‌ها خواهد توانست به روند کار کمک بیشتری کند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: در کنار حفظ امنیت پایدار، بحث محرومیت‌زدایی را سرلوحه کار خود قرار داده ایم و بسیار خرسندیم که با انعقاد تفاهمنامه و تعامل هرچه بیشتر با کمیته امداد شاهد خانه‌دار شدن مددجویان و اقشار بی‌بضاعت خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.