وزارت دفاع اوکراین مدعی شد جنگنده‌های روسیه محدوده‌ای از دونباس را بمباران کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت دفاع اوکراین مدعی شد جنگنده‌های روسیه محدوده‌ای از منطقه جدایی طلب دونباس را بمباران کردند که منجر به زخمی شدن دو  سرباز اوکراینی شده است.

بر اساس گزارش الجزیره، دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد روسیه به اندازه کافی نیرو در نزدیکی مرز این کشور ندارد که بتواند یک نبرد همه جانبه را علیه کی‌یف آغاز کند.

منابع و مقامات روسی هنوز در این خصوص سخنی نگفته‌اند و مشخص نیست این خبر درست باشد یا نه و در صورتی که این خبر درست باشد روسیه به چه دلیل مواضعی از ارتش اوکراین را بمباران کرده است.

ساعاتی پیش سومین محموله تسلیحات نظامی آمریکا وارد اوکراین شد. بنابر گزارش منابع بین‌المللی یک فروند هواپیمای ترابری نظامی حامل تجهیزات و مهمات آمریکایی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار در کی‌یف، پایتخت اوکراین به زمین نشست.

دولت آمریکا سال گذشته بیش از ۶۵۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین اختصاص داد. مجموع کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین از سال ۲۰۱۰ که روسیه شبه جزیره کریمه را به این کشور ملحق کند، تاکنون به دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار رسیده است. در همین حال، ژاپن و آمریکا اعلام کردند در صورتی که روسیه به خاک اوکراین حمله کند با یکدیگر همکاری و از کی‌یف حمایت خواهند کرد.

در همین راستا سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که آمریکا، اوکراین را برای انجام اقدامات تحریک آمیز علیه روسیه تحت فشار قرار می‌دهد. روسیه به تماشای اقدامات غرب در قبال خود نخواهد نشست. منافع و امنیت روسیه در همه موارد اولویت دارد و جهان دیگر تک قطبی نخواهد بود.

کشور‌های غربی و در راس آن آمریکا با هیزم ریختن به آتش اختلافات سعی دارند در خصوص تحولات اوکراین اغراق کرده و همه مشکلات را به گردن روسیه بیاندازند. در همین جهت آمریکا و کانادا دستور دادند خانواده‌های کارکنان سفارت‌های خود در اوکراین از این کشور خارج شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار