روسیه:

کمک‌های بین‌المللی برای افغانستان به جیب دست نشانده های آمريکايی رسید

میخائیل اولیانوف گفت که سیاست های آمريکا در افغانستان ریاکارانه است.

باشگاه خبرنگاران جوان - نمایندگی روسیه در سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد: میلیاردها دلار از پول های فرستاده شده به افغانستان به جیب دست نشانده های آمريکايی رسیده است.

میخائیل اولیانوف، نمایندگی روسیه در سازمان ملل در پاسخ به اطلاعیه‌ نمایندگی آمریکا در سازمان ملل درباره تحرکات آمریکا در ارتباط با افغانستان در یکسال گذشته اظهار کرد:میلیاردها دلار پول های تزریقی جامعه جهانی به جای هزینه در طرح های آبادانی افغانستان، به جیب دست نشانده های آمريکايی رسید.

 نمایندگی روسیه در سازمان ملل گفت:  تلاش های دولت آمریکا برای ارائه سیاست خود در افغانستان به عنوان یک سیاست موفقیت آمیز بیش از حد ریاکارانه است.

روسیه  با بیان اینکه حضور بیست ساله نیروهای آمريکايی و متحدان آن در افغانستان عامل مشکلات امروز مردم آن کشور است  تصریح کرد: آمریکایی‌ها با مأموریت ویژه به اصطلاح مبارزه با تروریسم وارد افغانستان شدند اما در واقعیت، ورود آنها به این کشور تنها به تقویت جایگاه آن به عنوان کانون تروریسم و مواد مخدر کمک کرد.

نمایندگی روسیه در سازمان ملل اظهار کرد: نتیجه مذاکرات جداگانه آمریکا با طالبان در دوحه قطر، روی کار آمدن طالبان و خروج غیرمسئولانه نیروهای آمریکایی و در نهایت درد و رنج امروز مردم افغانستان بود.

آمریکا ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را مسدود کرده است.

در پی ورود طالبان به کابل در بحبوحه خروج همراه با هرج و مرج آمریکا از این کشور جنگ زده، آمریکا همچنین انتقال پول نقد به این کشور را ممنوع کرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار