ضیائیان:

هشدارهای هواشناسی درباره سیلاب جنوب کشور به دستگاه‌ها داده شده بود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: هشدارهای هواشناسی درباره سیلاب جنوب کشور از چند روز قبل به دستگاه‌های مربوطه داده شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان - ضیائیان گفت: هشدارهای هواشناسی از طریق رسانه ملی اعلام می شود و ما این هشدارها را به سازمان مدیریت بحران، وزارتخانه های نیرو، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و نیروهای امدادی نیز اعلام کرده ایم.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی، هشدارهای که در سیل اخیر صادر شد در سطح نارنجی و قرمز بود که از ۶  روز قبل صادر کرده بودیم.

هشداری که احتمال خسارت پدیده هواشناسی پایین باشد زرد است. اگر احتمال خسارت شدید باشد اما  استان درگیر از پس خسارت آن  بر می آید  هشدار نارنجی صادر می شود. هشدار قرمز زمانی صادر می شود که پدیده هواشناسی به حدی باشد که خسارت ها گسترده است و استان درگیر نیاز به کمک استان های دیگر دارد.

در ادامه برنامه تیتر امشب رئیس حوضه آبریز رودخانه زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی گفت: ملاک برنامه ریزی های ما در مباحث سیلاب ها سازمان هواشناسی کشور است و بر اساس سطح هشدارها در وزارت نیرو به صورت فوری تشکیل جلسه می دهیم و دستورات اجرایی را متناسب با سطح هشدار انجام می دهیم.

به گفته احسانی، در سیلاب های گسترده، خسارات ها اجتناب ناپذیر است که باید این خسارات را به حداقل برسانیم که در سیل اخیر خسارات جانی نداشتیم.

احسانی گفت: در سیل هفته‌های اخیر با حجم ۱۳ هزار متر مکعب مواجه بودیم که در ۵۰۰ سال اخیر شاهد آن نبودیم. در این سیل فقط در مدت ۷ ساعت سد لبریز شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار