جواد جعفری گفت: محصول حوله رویین و زعفران فاروج استان برای نخستین بار در فهرست اقلام صادراتی گمرک قرار گرفته و صادرات آن هم آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بجنورد - مدیر گمرک خراسان شمالی گفت : با توجه به اینکه این منسوجات در حجم کوچک صادر می‌شوند امکان صادر کردن آن از طریق امانات پستی فراهم شده است و هم اکنون ماهانه ۴۰ کیلوگرم حوله رویین به مقصد کشور‌هایی مانند انگلیس صادر می‌شود.

 به صادرکنندگان این کالا مهلت داده شده تا با گسترش کار خود و حمایت‌هایی که انجام داده ایم تا پایان سال کارت بازرگانی دریافت کنند و بتوانند صادرات را به صورت رسمی از طریق گمرک انجام دهند.

 زمینه‌های صادرات این کالا به کشور ایتالیا فراهم شده و به زودی حوله به این کشور نیز صادر می‌شود.

مدیر کل گمرک خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر گمرک استان در خراسان رضوی و سبزوار نیز نمایندگی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ واحد تولیدی در خراسان رضوی خدمات خود را از گمرک خراسان شمالی دریافت می‌کنند.

صادرات زعفران فاروج

 امسال مقدار ۴۰ کیلوگرم زعفران فاروج نیز از گمرک استان به کشور‌های دبی، ترکیه و چند کشور اروپایی صادر شده است و با توجه به ظرفیتی که در این زمینه وجود دارد امسال دفتر گمرک نیز در این شهرستان دایر شد.

 از این ظرفیت‌ها برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و ایجاد ارزش افزوده استفاده کافی نمی‌شود و از دیگر سو تولیدات این استان در بین دیگر کشور‌ها شناخته شده نیست و یکی از عواملی که می‌تواند خراسان شمالی را به دنیا معرفی کند رفت و آمد هیات‌های تجاری است.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی در ارتباط با سفر رییس جمهور به خراسان شمالی و برای رونق حوزه تجاری استان خواستار اعمال تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی برای خراسان شمالی نیز شد و افزود: که اگر این امر انجام شود تحول بزرگی در بحث تجارت استان خواهد بود.

خراسان شمالی با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است.

منبع  ایرنا 

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.