رئیس کل دادگستری خراسان رضوی از کثرت آمار سرقت در این استان و مشهد که معتادان متجاهر از مهمترین عوامل افزایش این آمار هستند، خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - غلامعلی صادقی گفت: اقدامات مختلف برای ساماندهی معتادان متجاهر صورت گرفته، اما این افراد دوباره به جامعه برمی‌گردند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی روز پنجشنبه در دیدار با رئیس قوه قضائیه با قضات و کارکنان دادگستری خراسان رضوی گفت: اگر با مصوبه سران قوا، ۶ ماه درآمد استان در حوزه قضایی نظیر جرایم در اختیار استان قرار گیرد، تمام معتادان را جمع‌آوری و ساماندهی خواهیم کرد.

در حال حاضر ۸۰۰ قاضی در واحد‌های قضایی این استان مشغول فعالیت هستند که ۸۸ درصد آن‌ها را مردان و مابقی را بانوان تشکیل می‌دهند؛ حدود ۴۴ درصد قضات در شهرستانها، ۴۰ درصد در مرکز استان، ۱۴ درصد در دادگاه‌های تجدید نظر کیفری و ۲ درصد در شورا‌های حل اختلاف مشغول فعالیت هستند.

او گفت: در زمینه‌های معیشت مردم، تولید و کالا‌های اساسی با محوریت مراجع متولی، حمایت و کمک‌های لازم در استان انجام می‌شود، از ضابطان حمایت می‌شود و با مجرمان به ویژه در حوزه جرایم خاص برخورد سریع، قاطع و قانونی صورت می‌گیرد.

صادقی گفت: بیش از ۲۰۰ فقره پرونده در شعب قضایی استان وجود دارد که با برنامه ریزی صورت گرفته و تلاش همکاران این آمار کاهش خواهد یافت؛ ظرفیت شورای حل اختلاف و واحد‌های قضایی استان پاسخگو نیست و باید از ظرفیت مردم و معتمدان برای حل مشکلات و اختلافات خانوادگی، مدنی و کیفری استفاده کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: پنج درصد همکاران قضایی نیز مجرد هستند، ۲۰ درصد دانش‌آموخته حوزه علمیه و مابقی دانش‌آموخته دانشگاه‌ها می‌باشند؛ در بخش قضات ۵۵ درصد پست‌ها دارای متصدی و ۴۵ درصد فاقد متصدی است؛ در بخش اداری مجموعه قضایی استان نیز ۲ هزار و ۳۸۰ نفر مشغول فعالیت هستند که ۷۴ درصد مرد و مابقی زن هستند.

او گفت: بطور میانگین از ابتدای امسال تاکنون در هر شعبه دادگاه‌های تجدید نظر ۲۰۷ پرونده مختومه شده، در هر شعبه دادگاه‌های خانواده ۱۷۰ پرونده و در هر شعبه دادگاه‌های حقوقی نیز ۱۶۰ پرونده مختومه شده است.

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.