استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد مبتلایان به اُمیکرون در استان در هفته اخیر بیش از ۱۰ برابر افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - سید علی احمد زاده در جلسه ستاد استانی کرونا گفت: سویه اُمیکرون در استان از گچساران شناسایی و هم اکنون وارد مرحله‌ی فراگیری آن در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

او با بیان اینکه در سه روز گذشته از ۹۲ مبتلا به کرونا ۷۲ تن مبتلا به امیکرون بودند گفت: این درصد ابتلا حاکی از سویه غالب اُمیکرون در استان است که با سرعت ۵ برابر سویه‌های قبلی در حال گسترش است.

استاندار همچنین گفت: با این سرعت انتشار اُمیکرون در استان پیش بینی می‌شود آخر بهمن ماه استان به طور کامل درگیر سویه اُمیکرون شود.

او همچنین به رنگ بندی شهر‌ها اشاره کرد و گفت: هم اکنون رنگ آبی غالب است اما با این شرایط به رنگ زرد نزدیک می‌شویم و در حال حاضر نسبت به هفته‌های گذشته شرایط خوبی نداریم و نگرانی‌ها نسبت به فراگیری این ویروس زیاد است.

احمدزاده با اشاره به اینکه باید از گسترش این ویروس جلوگیری کنیم گفت: همه دستگاه‌های متولی ملزم هستند با تمام توان اقدامات لازم برای مبارزه با این ویروس را به کار گیرند.

او بر اطلاع رسانی برای جلوگیری از گسترش این ویروس تاکید کرد و گفت: تجمعات در سطح استان به وضعیت عادی برگشته و باید از برگزاری این تجمعات در سطح استان جلوگیری شود.

احمدزاده به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ادارات هم تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های متولی موظفند که برنامه‌های بهداشتی را به درستی رعایت و حتی ورود کارکنان را کنترل و از ورود افراد آلوده به سازمان‌ها و ادارات جلوگیری کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضوری بودن مدارس و دانشگاه‌ها گفت: فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها به صورت حضوری است مگر اینکه در ستاد کرونای کشور تصمیمی برای مجازی بودن این کلاس‌ها اتخاذ شود، ولی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید کلاس‌ها را با بالاترین شرایط ایمنی و حداقل دانش آموزان برگزار کنند.

او همچنین به مردم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توصیه کرد و گفت: از مردم و همه کسانی که مجلس جشن و مراسم عزا در این ایام دارند تقاضا داریم برای سلامتی خود و دیگران از دعوت عمومی پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم در این جلسه به شرایط حاد کرونا اشاره کرد و گفت: در طی چند روز گذشته روند افزایشی را در استان شاهد بودیم.

یزدان‌پناه به آمار‌های سه روز گذشته در استان اشاره کرد و گفت: از ۹۴ نمونه مبتلا به کرونا ۷۲ تن مبتلا به امیکرون بودند یعنی ۶۸ درصد نمونه‌ها مبتلا بودند.

او گفت: بیشترین موارد مبتلا به امیکرون در شهرستان‌های بویراحمد و گچساران بوده و در حال حاضر امیکرون سوی غالب در استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین به مراجعه هزار و ۲۰۰ تن به مراکز بهداشتی و درمانی استان اشاره کرد و گفت: بیشترین مراجعه کنندگان با داشتن علائم به مراکز درمانی مراجعه کردند.

او همچنین به آمار بستری و ترخیصی‌ها در روز گذشته اشاره کرد و گفت: ۲۳ تن مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری و ۱۴ تن  نیز ترخیصی هستند این در حالی است که تعداد بستری ها از روند ترخیص پیشی گرفته است.

یزدان پناه همچنین به آمار واکسیناسیون در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون در استان یک میلیون و ۱۴۰ هزار دوز واکسن کرونا تزریق شده که حدود ۱۵۰ هزار تن از این تعداد دوز سوم را دریافت کردند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.