مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مناسبت دهه فجر هفت پروژه در این استان افتتاح و ۲ پروژه به عنوان پروژه‌های ملی کلنگ‌زنی می شود .

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - رحمن خادم گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر، عملیات گازرسانی به مجموعه ۱۳۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد آغاز ‌و به بهره برداری می رسد که با توجه به اهمیت موضوع گازرسانی، ۷ پروژه افتتاحی و ۲ پروژه کلنگ‌زنی به عنوان پروژه‌های ملی به بهره‌برداری می‌رسند.

او گفت: به همت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شرکت گاز استان خدمات قابل توجهی از جمله عملیات گازرسانی به آخرین نقاط روستایی و صعب‌العبور استان و نقاط محروم جهت افزایش رفاه نسبی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها انجام داده است.

خادم گفت: شرکت گاز استان با برنامه‌ریزی‌های دقیق، انقلابی و جهادی خدمات گازرسانی به مردم شریف استان را که به عنوان مطالبه به‌حق بوده انجام داده و ادامه می‌دهد و در حقیقت شعله‌های گاز را به خانه‌های مردم و روستاها رسانده‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نقش و اهمیت روستاها و جایگاه ویژه آنها در نظام انقلاب اسلامی، گفت: پروژه‌های گازرسانی به ۹ مجموعه روستایی در سطح استان بهره برداری و اجرایی خواهد شد.

او با اشاره به توپوگرافی و کوهستانی بودن استان و مناطق صعب‌العبور و رودخانه‌های دائمی و فصلی گفت: عملیات گازرسانی به این مجموعه روستاهای استان با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد و ۴۷۱ میلیون ریال به تعداد ۱۳۰ روستا و با جمعیت ۱۰ هزار و ۹۷۹ خانوار بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد.

خادم در خصوص گازرسانی به مجموعه روستای بویراحمد گفت: عملیات گازرسانی به روستاهای لوداب(آب سردان علیا وسفلی ودره بید ومورتوت)، چین( تهلیان و چین) و بویراحمد( مجموعه تنگ‌سرخ) با اعتبار ۲۲۲ میلیارد ریال به تعداد ۲۴ روستا و با جمعیت ۲ هزار و ۱۶۸ خانواری افتتاح می‌شود.

او گفت: عملیات گازرسانی به مجموعه روستاهای بهمئی و لنده با اعتبار۸۰ میلیارد ریال واجرای ۱۶۰ کیلومتر شبکه گذاری فلزی وپلی اتیلن وساخت سیویل ومکانیکال ۵ مورد ایستگاه تقلیل فشار( TBS) تعداد ۴۲ روستا و با جمعیت ۳ هزار و ۲۹۸ خانواری در روستاهای ممبی و سرآسیاب به بهره‌برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان در خصوص مجموعه روستاهای شهرستان چرام، گفت: اعتبار این پروژه ۱۸ میلیارد ریال هست که تعداد ۵ روستا دارد و با جمعیت ۲۲۲ خانواری در روستاهای آرند و قلات ودلی سوار وآبلک مورد بهره‌برداری خواهد رسید.

او گفت: پروژه گازرسانی به مجموعه روستاهای شهرستان مارگون با توجه به کوهستانی بودن منطقه و اهمیت مهم موضوع گاز با اعتبا۱۷۰ میلیارد تومان با تعداد ۴۹ روستا و جمعیت ۴ هزار و ۸۳۶ خانواری عملیات گازرسانی در مجموعه روستای جوکار افتتاح و در مجموعه روستای حوزه زیلایی کلنگ‌زنی می‌شود.

خادم با اشاره به مجموعه روستاهای شهرستان دنا، گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ میلیارد ریال و تعداد ۱۰ روستا با جمعیت ۴۵۵ خانواری که عملیات گازرسانی در مجموعه روستای چشمه‌ریزک و سیرون افتتاح و در مجموعه روستای شبلیز کلنگ زنی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان در خصوص تمامی همکاری صورت گرفته گفت: با نگاه آینده‌نگری و حرکت جهادی و انقلابی با هدف برای گازرسانی به ۱۰۳ روستای استان در امسال و تا پایان سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی دقیق کرده‌ایم.

تعداد ۱۰۳ هزار و ۲۷۰ خانوار شهری از نعمت طبیعی گاز برخوردار هستند که ۱۰۰ درصد جامعه هدف شهری تحقق پیدا کرده است.

بیش از ۸۳ هزار خانوار روستایی از این نعمت خدادادی برخوردار هستند.

در سطح استان تعداد ۲۱۲ هزار مشترک وجود دارد و تعداد ۹۴۳ روستا که ۸۸ درصد جامعه روستایی استان پوشش داده‌ شده اند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.