معاون بهره برداری شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: مصرف گاز در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رحمان خادم معاون بهره برداری شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه افزایش مصرف گاز در بخش خانگی سبب کاهش گازرسانی به نیروگاه‌ها و صنایع می‌شود، گفت: مقدار مصرف این سوخت پاک در بخش خانگی و تجاری نسبت به دوره مشابه پارسال با این وضع دما ۱۰ درصد افزایش یافته است.

او پیشتر در خصوص آخرین تدابیر برای تامین گاز پایدار استان افزود: مصارف امسال به نسبت سال‌های گذشته ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش داشته و در این راستا باید مراعات در مصرف و صرفه جویی‌ها لحاظ شود.

خادم با بیان اینکه اولویت مصرف در مصارف خانگی است، ادامه داد: اگر بنا بر کاهش مصارف سوخت باشد ابتدا صنایع عمده، صنایع کوچک، مصارف عمده مانند رستوران ها، نانوایی‌ها کاهش داده می‌شود و مصارف خانگی نباید در هیچ شرایط قطع شود.

اصغر بهادر معاون بهره برداری شرکت گاز استان هم گفت: امسال با توجه به زودرس بودن موج سرما در کشور و استان، میزان مصرف گاز در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

او افزود: میزان مصرف گاز استان در شش روز گذشته بیش از ۲۳ میلیون و چهارصد متر مکعب بوده است.

بهادر اضافه کرد: بیشترین مصرف گاز با بیش از ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار متر مکعب به ثبت رسیده است.

معاون بهره برداری گاز استان از مردم خواست تا نسبت به صرفه جویی گاز با استفاده از عایق بندی درب و پنجره ها، نصب پرده، استفاده از اجاق گاز و آبگرمکن با درجه انرژی مناسب اقدام کنند تا شاهد هدر رفت این منبع مورد نیاز نباشند و هزینه زیادی بابت مصرف پرداخت نکنند.

گام نخست عبور از زمستان سرد امسال مدیریت تقاضای انرژی است که با فرهنگ‌سازی، آموزش، پیش‌آگاهی و تعیین و پیاده‌سازی استاندارد‌های مصرف در هر بخش قابل اجرا است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.