شهردار حمیدیا توسعه واحد‌های ضایعاتی غیر مجاز در حاشیه شهر حمیدیا را یکی از دغدغه‌های جدی این مجموعه دانست و از ساماندهی واحد‌های ضایعاتی شهر خبرداد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد -  امیر شاکری گفت: توسعه واحد‌های ضایعاتی در حاشیه شهر ضمن ایجاد مشکلات زیادی برای شهروندان، بی نظمی محسوسی را در حاشیه شهر ایجاد کرده بود که در این راستا جلسات متعددی جهت ساماندهی این واحدها، در سطح فرمانداری برگزار شد.

شهردار حمیدیا گفت: در وهله اول در دو نوبت اخطار‌هایی در خصوص انتقال واحد‌های ضایعاتی شهر، به خارج از بافت مسکونی و شهری داده شد و در مرحله بعد با دستور قضایی و با حضور تیمی متشکل از نماینده اداره کل اماکن عمومی استان، نیروی انتظامی و نیرو‌های واحد بازرسی و اجرائیات شهرداری حمیدیا ۱۴ واحد ضایعاتی پلمب شد.

او از عزم جدی شهرداری حمیدیا جهت ساماندهی واحد‌های ضایعاتی شهر خبرداد و گفت: ظرف یک هفته، واحد‌هایی که مجددا مرتکب تخلف شده و اقدام به فک پلمب واحد‌ها نموده اند، شناسایی و اطلاعات مربوط به آن‌ها جهت اتخاذ تصمیمات لازم و برخورد قانونی با آن ها، در جلسه‌ای در فرمانداری ارائه می‌شود.

شهردار حمیدیا در خصوص ساماندهی معتادین متجاهر گفت: براساس پایش‌های صورت گرفته از مناطق و محلات مختلف شهر، مشخص شد گروه‌هایی از معتادین در قالب کپر‌هایی در بعضی از اراضی مجاور شهر حضور یافته و گا‌ها نوعی سکونت غیر رسمی را شکل داده اند که این موضوع به صورت ویژه در دستور کار شهرداری حمیدیا قرار گرفت.

شهردار حمیدیا با بیان اینکه نگاه اول ما به معتادان متجاهر، نگاهی انسانی و تلاش در جهت بهبود وضعیت آن‌ها است، گفت: با حضور تشکل های مردمی و همکاری صمیمانه برادران بسیج در حوزه مقاومت والعادیات به این مسئله ورود پیدا کرده و با توزیع غذای گرم، ارائه خدمات بهداشتی و واکسیناسیون اعتماد آن‌ها را جلب کرده و هزینه‌هایی را جهت اعزام این دسته از افراد به کمپ‌های ترک اعتیاد و بازگشت آن‌ها به کانون خانواده را متقبل شدیم.

او در پایان به ضرورت پاکسازی مناطق حاشیه‌ای شهر از حضور معتادین متجاهر و نظم بخشیدن به این مناطق پرداخت و گفت: با توجه به اینکه این مناطق می‌تواند به بستری برای بروز دیگر تخلفات تبدیل شود؛ با رصد دقیق مناطق و قرار دادن اطلاعات مربوطه در اختیار نیروی انتظامی و فرمانداری، اقدامات لازم برای جمع آوری معتادین از حاشیه شهر حمیدیا انجام می شود.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار