اجرای طرح‌های نوین آبیاری در مزارع برخوار

مدیر جهاد کشاورزی برخوار گفت:یکی از برنامه‌های شهرستان برخوار برای بحران کم آبی، اجرای سامانه‌های آبیاری نوین و تحت فشار و کم فشار است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  بهرام کریمی  گفت:یکی از برنامه‌های شهرستان برخوار برای بحران کم آبی، اجرای سامانه‌های آبیاری نوین و تحت فشار و کم فشار است که در ده سال گذشته در بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اجرا شده است.

به گفته اوکشاورزانی که این طرح را اجرا کرده اند؛ راضی از مصرف بهینه آب و افزایش سطح زیر کشت هستند.

دشت بزرگ برخوار، یکی از کانون‌های بحران کم آبی و فرونشست در استان اصفهان است که خسارت‌های زیادی را برای کشاورزان همراه داشته است

 

علیرضا هفت برادران مسوول آب و خاک و امور زیر بنایی جهاد کشاورزی برخوار گفت: برای اجرای طرح‌های نوین، کشاورزان باید نقشه و مدارک مزارع خود را به جهاد کشاورزی ارائه کنند تا بتوانند از مشارکت حدود ۷۰ درصدی جهاد در این طرح‌ها استفاده کنند.

امسال با مشارکت و همکاری ۳۰۰ کشاورز، طرح آبیاری کم فشار در ۳۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی برخوار اجرا شده است. بیش از ۸ هزار هکتار از اراضی استان اصفهان برای استفاده از طرح‌های نوین آبیاری پیش بینی شده که هزار و ۳۵۰ هکتار آن به برخوار اختصاص دارد که همه آن‌ها در انتظار اعتبار برای اجرا است.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.