مسئول کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از توقف موقت تزریق واکسن آسترازنکا در مشهد به علت کمبود آن خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - دکتر محمد پهلوان کاشی گفت: پیگیر تامین واکسن آسترازنکا هستیم، هر چند به زودی گروه‌های سنی مشمول این واکسن بر اساس برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تغییر خواهند کرد.

وی به مردم توصیه کرد در شرایط کنونی از واکسن‌های داخلی از قبیل اسپایکوژن و پاستاکووک به عنوان دز سوم در کنار واکسن برکت و سینوفارم استفاده کنند.

در حال حاضر ۹۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی دز اول، حدود ۸۳ درصد دز دوم و ۲۲ درصد افراد واجد شرایط نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند؛ در حال حاضر ۵۰۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که این تعداد طی روز‌های گذشته روند افزایشی داشته است.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردم برای کنترل موج ششم شیوع کرونا و پیشگیری از تبعات آن از تزریق دز سوم واکسن کرونا غفلت نکنند.

او گفت: تعداد بیماران بدحال کرونایی و بستری شده در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این استان نیز به ۱۲۶ نفر افزایش یافته که ۱۰۰ نفر آنان در آی. سی. یو بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی بستری هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.